lördag 13 juli 2019

64 050 personer

Brottslingar.
Av de 64 050 personer som valde att besöka Metallica-konserten i Göteborg så fanns det de som gjorde den väldigt brottsliga handlingen att röka inom området.
Inte bara en person utan flera stycken.
Främst av dem som stod längst fram.
Inte bara publik rökte, utan även vakter.
Det är helt fruktansvärt..
svt.se

Om jag hade stått längst fram under en konsert med så mycket människor och jag hade behövt röka, då hade inte jag heller gått någon annanstans.
Vakterna kan garanterat inte springa runt och leta efter en yta att röka på.

Samtidigt i Sverige begås det grövre våldsbrott.
Människor omkommer, misshandlas, våldtas..
men det fanns de som rökte på en konsert.
Vi är inne på det där med mygg och kameler igen..
Vad är det de svenska skattebetalarna stör sig mest på?
Vad är värst?

Rök kan visserligen vara jobbigt men om jag fick välja på att stå ut med det eller kulor vinandes runt huvudet så hade jag ju valt röken alla dagar.
Den känns inte riktigt lika dödligt..

Jag gillar Metallica.
Sverige kunde kanske trots det fått dem dömda för att människor under deras konsert röker?
Det kan ju inte vara de som röker som ska stå för konsekvenserna iallafall..
Det visade domen i facebookgruppen.
Den som står för en grupp ska ansvara för vad alla skriver vilket per automatik kommer göra att det måste vara Metallicas medlemmar som ska betala för dem som under deras konsert inte följde reglerna. Eller?
De släppte dessutom in en minderårig som inte fick vara där!
Panik!
Sverige är absurt med jämna mellanrum och detta är en sådan sak.

När gjorde den svenska befolkningen prioriteringen om vad som ska vara viktigast?
Jag hoppas verkligen media ställer sig utanför riksdagshuset och följer efter några av dem som arbetar där för att se att inte de bryter mot denna lag.
Det måste nämligen vara viktigare än att jaga riktiga kriminella..
Politiken har verkligen gjort en märklig prioritering.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/inget-skadestand-efter-metallicakonserten
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/inspektor-hotades-efter-metallicakonsert-rasistiskt-hat