tisdag 30 juli 2019

Världen har fel!

USA ska backa!
ASAP Rocky är en störd man som misshandlat ett stackars barn helt oprovocerat.
Jag har följt turerna sedan de började.

Någonstans måste man förstå att det går en gräns.
"Luften är fri" var ständigt återkommande under ungdomen när någon satte sig till att vifta mitt framför ögonen. Luften är fri!
Därmed skulle ingen kunna göra något.
Faktum är dock att om någon ställer sig och viftar framför nu.
Om en liten stund.
Fortsätter i en timme, sedan nästa dag och så vidare..
Någon gång går tålamodet.
svt.se

Så här ser min uppfattning ut:
ASAP Rocky har gjort en spelning och går ut på stan med sina vänner och livvakter.
De blir då påhoppade och provocerade av ett gäng som uppenbarligen har något emot dem.
På film syns hur livvakten lyfter bort det stackars barnet och säger åt dem att sluta.
Det lilla barnet ger sig inte utan fortsätter.

I USA finns det som kallas för nödvärn och till slut ger sig livvakterna och artisten på bråkstakarna. Detta filmas också varpå männen blir anhållna för misshandel.
Det faktum att det provocerades fram är oviktigt och det fallet läggs rätt omgående ner.
Bilder på blodiga armar visas i SVT.
De berättar inte historien om "barnet" som ensamt tagit sig till Sverige för att få leva ett bättre liv. Barnet flydde oroligheterna i Afghanistan till det lugna trygga Sverige, men bodde egentligen i Iran där han också är på semester när rättegången ska hållas.

Det finns ett gammal uttryck som går som så att arga katter får rivet skinn.
OM nu barnen inte hade provocerat.
Vad hade hänt då?
Om de hade gått på någon annan?
Advokaten anser att de som faktiskt blev påhoppade agerade för mycket och för aggressivt när de skulle försvara sig.
SAMTIDIGT i Sverige har man infört en lag som säger att jag som kvinna, man med, ska få frågan om jag verkligen vill ha sex.
Säger jag nej, så gäller ett nej.

När livvakterna och artisten säger nej, lyfter bort barnen och upprepat säger nej, nej, nej, nej...
Gäller då inte deras nej?

Sverige anser sedan att vårt rättssystem är det som har rätt.
Alla andra länder som reagerar har fel och vi står envist kvar.
Jag anser faktiskt att svensk nödvärnslag bör ses över efter detta.
Hade jag kommit gående och jag eller barnen hade blivit påhoppade av dessa "barn" så hade jag slagits för mitt liv i den situationen istället för att fundera över om det kanske är så att jag kommer gå över gränsen..
Är du rädd så tänker du inte så.
Med allt som händer, där media inte ens väljer att ha en notis längre, så skulle jag mycket väl ha kunnat bli våldtagen, skjuten, knivskuren och misshandlad.
Men jag ska försvara mig lagom för annars är det jag som begår ett brott.
Pinsamt Sverige.

https://www.svt.se/kultur/asap-rocky-begars-omhaktad
https://www.svt.se/kultur/forundersokningen-mot-malsaganden-i-asap-rocky-fallet-nedlagd
https://www.svt.se/kultur/asap-rockys-mamma-glom-den-har-situationen
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/justitieutskottet-andra-lander-har-inget-i-var-lagstiftning-att-gora
https://www.svt.se/kultur/asap-rocky-om-handelsen-jag-slog-och-sparkade-honom