måndag 1 juli 2019

Kommunist i själen.

Jag har alltid varit väldigt kluven till många saker och här kommer en till.
Om du sätter dig i bilen full, väljer att köra och polisen tar dig, då kan du slippa straff OM du sätter in och betalar ett alkolås.
Jag har absolut inget emot ett alkolås men för mig kringgår man lagen.
OM man har pengar, för det kostar ett antal tiotusentals kronor, DÅ kan man slippa straff.
Har du inga pengar så ska du straffas.
Var är rättvisan i det!?
För mig luktar detta inte bra.
aftonbladet.se

Tro mig, jag har inget emot alkolås.
Enligt mig kunde det funnits som standard i vartenda bil som finns utan att jag hade brytt mig.
Problemet är att man kan slippa ett straff om man betalar.
I vilken annan dom skulle det gälla?
Jag anser att alla ska sitta det straff som bedöms och därefter bli tvingade att ha alkolås om de ska köra bil. Detta då för samtliga.
Kan man inte betala får man väl vara lite duktig och åka kollektivt.

Tänk att bli dömd för våldtäkt - och du slipper straff om du lovar att köpa nya kondomer varje vecka. Eller varför inte mörda någon men lova att du bara ska mörda äldre människor.
Du ska bara stjäla vid en viss tidpunkt.
Ett straff måste vara ett straff och det ska gälla alla som har begått brottet.
Det ska inte finnas undantag!

Har du bara pengar kan du slippa straffet.
Jag kunde bivit kommunist av att höra att det är såhär.
Sverige - det absurda landet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLV3P0/12-000-har-fatt-korkort-med-krav-pa-alkolas