torsdag 18 juli 2019

Prioriteringar?

Explosioner.
Skottlossning.
Radhusbrand.
Skottlossning.
Tjugotal i bråk.
Våldtäkt.
Brand.
Ficktjuvar.
Allt får visserligen rubriker men fokus läggs på:
svt.se
Trump!

Media i Sverige har en förkärlek att skriva om USA och Donald Trump.
Helt ärligt så bryr jag mig inte om vad han skriver på sin Twitter.
Han kan skriva om vem han vill, tycka vad han vill och i princip göra vad han vill utan att jag bryr mig. Den dag han skriver att han ska skjuta en atombomb på Sverige eller mot Europa så kan ni meddela mig men fram tills dess så lägg ner.
Hur kan det vara så svårt att acceptera att denne man vann valet i USA och är president?
Jag kan åtminstone inte minnas att man jagade Obama på samma sätt.

Överst är nyheterna i flödet på dagens SVT.
Finns det inget annat att lägga fokus på?

Ok. Svensk media och mycket media i världen anser att Trump är rasist.
Upplysningsvis är det inte förbjudet att vara rasist om man nu vill vara det.
Vad Trump är spelar mig ingen roll utan för mig är det mycket märkligt hur ett sådant medialt fokus kan läggas på vartenda steg han tar när människor skjuts ihjäl i Sverige.
Bränder, våldtäkter, bråk, explosioner och skottlossningar.
Det är vardagsmat i vårt land men ingen bryr sig.

Ska man hamna i media ska man få sin mail hackad, lägga upp en korkad bild, ifrågasätta media eller helt enkelt hålla med Trump. Då må hin håle själv hämta hem dig.
Fiffla med pengarna, dubbla löner, tysta ner sexuella trakasserier... nja.. det blir knappt en rubrik.
MEN.
Om Trump skriver något som kan tolkas rasistiskt så blir det en världsnyhet?

Hade Afzelius levt idag hade jag propsat på att han skulle få någon form av pris för att han redan för tjugo år sedan kunde förutse framtiden.
Det är ok att ljuga, fiffla och förstöra för allmänheten men glöm att klippa gräset så kommer hela mediala Sverige. Lev i ankdammen och tro att det är världen.
För mig är det skrämmande.

Mister Donald Trump.
Twittra precis vad du vill för enligt mig har du rätten att göra det.
Du får precis som alla andra tycka precis vad du vill och det hedrar dig att du står upp för det du själv tycker och inte faller i nickedockstänket som i princip vartenda politiker och halvkändis i Sverige har fastnat i.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/protester-mot-nya-trump-uttalanden