tisdag 9 juli 2019

Det enda rätta.

Av alla tramsiga partiledare så har åtminstone en visat att den står upp för alla människors lika värde. All heder åt Ebba Busch Thor som har haft ett möte med Jimmie Åkesson.
För mig är detta en självklarhet och något som borde ha skett långt tidigare.
svt.se

I skolan lär man barn att alla människor är lika mycket värda.
Alla ska behandlas bra.
Du ska vara ärlig.
Man lär barn att människor är goda, men att man inte ska följa med någon.
Barn lär sig att älska alla.
Sen blir barnen vuxna, växer upp och börjar med politik.
Där gäller djungelns lag om vem som kan hugga vem i ryggen.
Vem som kan trampa på vem och ta sig upp.
Ett modernt Robinson där det inte finns några vinnare i slutändan.

Om jag hade varit partiledare så hade jag pratat med alla i varenda fråga.
Självklart finns det saker som man inte kommer överens om men det finns garanterat lika många punkter som man kan tänka sig att fungera ihop i.
Jag har alltid varit väldigt noga med att någons partibeteckning är ovidkommande.
Jag brukar skämta med nya vänner och säga att så länge de inte har röstat på miljöpartiet så kan vi umgås. Till saken gör att det inte hade gjort något det heller men personen i fråga hade fått ta emot väldigt mycket frågor om både det ena och det andra.
Jag är nämligen nyfiken i min natur och olikheter fascinerar mig då det krockar med min syn på världen.

Busch Thor har jag följt sedan hon var med i ungdomspartiet och hon är anledningen till att jag faktiskt stödröstat på Kristdemokraterna i tidigare val.
När jag varit rädd att de ska åka ur riksdagen så har de fått rösten på grund av henne när hon kom med i toppen.
Hon har nämligen haft mitt förtroende.
Efter den sista tiden har hon det verkligen.
Hon står rak i ryggen och berättar att man ska prata med alla.

Nio år i kylan är en katastrof i detta paragrafryttandes land som enbart ser till eget.
Som alltid tror att vi är bäst på allt.
Om vi hade varit bäst på allt, då hade vi inte haft ett land med skjutningar och stora bekymmer.
Om vi hade varit bäst på allt, då hade vi haft partiledare som betett sig lika mot alla och därmed haft samma möte med alla oberoende av vilket parti de förespråkar.

Stå på dig Ebba, för tro mig att det annars finns många som kommer ställa sig på dig istället.
Du gör helt rätt så backa inte.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/busch-thors-om-synen-pa-sd-all-min-kritik-kvarstar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-thor-i-mote-med-jimmie-akesson-vill-samarbeta-kring-sjukvard-och-migration