fredag 26 juli 2019

Stenåldern, we´re coming!

EU vill förbjuda alla konstgräsplaner.
Lite skrattretande med tanke på hur mycket pengar kommunerna plöjer ner i att göra dem.
För mig handlar inte detta om konstgräsplaner utan om EU.
EU har överträtt de befogenheter som enligt mig är meningen med detta förbund.
svt.se

Vad är det jag vill ha?
Jag vill ha frihandel i Europa och helst i hela världen.
Jag vill få bort barnarbete och barnprostitution genom skolgång men detta lägger EU ingen större energi på. Utöver detta vill jag att EU ska se till att det finns en stor samverkan i att få fast brottslingar och kriminella som tror att de ska komma undan genom att byta land.
Detta är för mig det primära jag kan komma på.

EU ska enligt mig inte bry sig om hur våra jordgubbar ser ut.
De ska inte lägga sig i petitesser och de ska definitivt sluta bry sig om hur vi behandlar miljön.
Varför?
Jo, för är det något vi i Sverige är bra på så är det miljö och det är oavsett vad Greta tycker om det.
Sverige är ledande i miljötänket och har nu EU över lag problem med konstgräsplaner så anser jag att vårt land ska göra som övriga gör när det har kommit ett korkat beslut:
Bry er inte.

Sverige är ett paragrafryttarland som tror att vi alltid vet bäst i allt.
Det är sannolikt så i mycket men den som reser eller har rest mycket i världen vet att så inte är fallet.
Andra länder är oerhört långt fram i mycket och bara för att vi är vana vid något så behöver inte det vara rätt.

EU ska inte vara en överstat som ska styra.
Det ska vara ett samlat väsen som ska leda.

https://www.svt.se/sport/fotboll/eu-vill-infora-forbud-mot-konstgrasplaner
https://www.svt.se/sport/fotboll/hade-det-varit-en-katastrof-om-det-har-gar-igenom