torsdag 25 juli 2019

Jag tror faktiskt att jag dör lite..

Jag har, numera allmänt känt, rätt taskig humor.
Jag är inte riktigt som alla andra och enligt mig kan man skämta om precis allting.
Jag skrattar många gånger rakt ut, skämtar gärna om allt som är tabu och under bältet.
Säg till mig om att vara tyst om något så håller hela jag på att gå itu innan jag gör det ändå.
Jag kan helt enkelt inte låta bli.

Jag trodde detta var ett skämt men tydligen inte..
Vad är det för fel på att tro den enskilda individen?
svt.se

En salong i Malmö erbjuder nakenmassage.
Du kan alltså gå dit och klä av dig naken för att sedan bli masserad av någon annan som är naken.
För femton år sedan hade detta genererat ett besök av Aschberg (då han fortfarande hade lite humor - som när han fyllekörde i Damark) eller varför inte Filip och Fredrik.
Det är kanske för nära i Sverige och tiderna har uppenbarligen förändrats till det katastrofala hållet de sista åren men jag ser verkligen inte problemet.

Enligt paragrafryttarlandet Sverige så finns det uppenbarligen ingen tydlig text som säger att detta är en form av sexköp varpå miljöförvaltningen istället går in och förbjuder nakenmassagen för att den kan smittas. Haha!
De ska nu rädda eventuella kunder från vårtvirus, löss och svampsjukdomar.
Kan inte salongen få sätta upp en varningsskylt med dessa saker på istället?
Vad är det för fel på lite närhet?

Jag tror på den enskilda individens rätt till sin egen kropp.
Oavsett vad man vill göra med den.
Om jag nu skulle vilja klä av mig naken och gnida mig mot någon annan så ska jag inte få det för att jag kan sprida sjukdomar?
Eller det är helt enkelt den svenska präktigheten som ställer sig i givakt?

Fler människor skulle sluta vara så pryda och tro att de själv är så väldans viktiga.
Ingen bryr sig om hundra år oavsett.
Om nu någon vill bli masserad naken och någon annan faktiskt känner att det är ok för dem, vad är egentligen det stora problemet?

Överkänsliga Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/salong-i-malmo-forbjuds-ge-nakenmassage