måndag 2 november 2020

Kanske-männen..

Världen är full av dem!
Överallt finns de som anser sig veta precis just liiiiite bättre än alla andra.
Till saken hör att det historiskt alltid har funnits båda sidor, och för mig kunde inget spela mindre roll. Jag tror att arenan har förändrats, men varken tänket eller handlandet.

Jag tror att människor alltid har varit promiskuösa. 
Jag tror också att människor alltid har retat sig på dem som har varit det.
Jag är dessutom helt övertygad om att i de lugnaste vattnen, där simmar också de största fiskarna. 
Ju lyckligare några är i sociala medier eller utåt, desto högre bilden hålls av ett perfekt förhållande, desto större är risken för motsatsen. 
Det gäller iofs inte bara förhållanden utan även den egna personen.
Perfekta ögon, stram hy, tighta bröst och en perfekt kropp tillsammans med perfekta bilder och kläder.. det döljer för mig bara extrem osäkerhet och en självkänsla som är en katastrof.
Rent krasst så, enligt mig, desto större skenet är, desto värre står det till innanför.
Oavsett om man är ett par eller inte. 

Nu målas det upp ytterligare en bild av att kvinnor är offer, för jag kan inte tolka det på ett annat sätt.
Kvinnor på dejtingappen Tinder drabbas av "kanske-män".
Män som bara är ute efter ett låtsasförhållande för att utnyttja kvinnorna.. buhu.
Hur vet de att det inte är kvinnor som bara utnyttjar männen?
För mig handlar allting om frivillighet.
Den dag någon säger nej så gäller självfallet ett nej men vi lever inte i någon strikt katolsk eller muslimsk värld där alla ska sköta sig perfekt.
Vi är landet med kungar som var kända för sina frillor.
Världens första land där en kung faktiskt gifte sig med en frilla!
Vem av dem utnyttjade då vem?
Erik XIV satte Sverige på kartan redan då, men vem var det som i eftervärlden var offret?
Han som fick sin familj emot sig för att han gifte sig med kvinnan av folket, eller hon som gjorde den största klassresa som någonsin har gjorts på denna tid?
Tänk på det.

Jämför sedan med Tinder.
För mig finns det inga offer utan det finns människor som söker något.
Ingen tvingas in i en dejtingapp utan det är upp till var och en.
Om man sedan deltar för att man är nyfiken, letar något seriöst eller helt enkelt bara är ute efter en tillfällig träff så låt det då vara så. Det måste vara upp till de enskilda individerna!
Vi lever i år 2020.

Bild från länken.