söndag 1 november 2020

Medias roll i bevakningen.

Och Trump vinner åter igen!
Svensk media kommer stå handfallna och undra vad som hände... eller?
Helt ärligt så spelar det mig ingen roll över vad som händer.
Min invändning handlar om hur svensk media över lag för fram USA-valet och dess betydelse för oss.
Jag hörde någon av kanalerna i radion som pratade om hur överlägsen Biden är. Hur bra han är.
Mannen, eller rättare sagt gubben, är 77 år gammal.
Hur kan man ens tänka tanken på att rösta på en person som med all sannolikhet inte har så många år kvar?
Trump å sin sida är inte många år efter.
Vad är det för fel på något yngre representanter?
Eller äldre vita män vet bäst?
Svensk media berättar alla fördelar med Biden och alla nackdelar med Trump.
Ska jag se till vad som sänds i Sverige och sedan jämföra det med USAs egna nyheter så stämmer inte så mycket. Det media här visar stämmer inte med övriga världens rapportering. 
Jag kan erkänna att jag faktiskt inte vet någonting om Biden mer än att han är för gammal för det han vill göra. Trump har åtminstone skapat ett imperium och förstår hur man driver företag.
På gott och ont.

Det jag ser och hör är dock en oerhörd smutskampanj från båda sidor.
Inte bara personerna i fråga utan även deras familjer jagas och minsta lilla snedsteg läggs upp som något hemskt i media. I Sverige.

Bilden till vänster är väldigt talande.
Krig kostar pengar och så även pandemier som går till vansinne i hur det ska hanteras. Oavsett vem som vinner nu i veckan, så ska det blir väldigt intressant att se medias rapportering framöver.
För om Biden vinner och det går åt skogen.. vad ska de skriva då?
Eller om Trump sitter kvar och det faktiskt går bra. Vad ska de DÅ skriva!?
Jag vill inte ha mer krigande och anser att konflikter ska kvävas i sin linda genom att någon slår ner hårt från början. Det har Trump gjort.

Bilden till höger säger också mycket.
Studera männens ansikten.
Vem av dem tror ni att media har tyckt om?
Det är nämligen så man gör när man inte gillar någon. Man väljer bilder på människor som ska visa dem hur de ska tycka. Hemskt. Alla borde se ungefär likadan ut för att det ska bli så rättvist som möjligt.

Det blir en spännande valspurt nu och jag kommer syna media, inte resultatet.
Enligt mig säger nämligen det allting.