torsdag 5 november 2020

Normalt för vem?

Ett litet steg för människan..
Aktiv dödshjälp blir lagligt i Nya Zeeland.
Jag kan inte mer än att hurra! 
Ett land till att följa och jag skrivet bara ÄNTLIGEN!

Här kommer min liberala sida in.
Enligt mig så äger nämligen jag min kropp.
Oavsett vad jag vill göra med den så är det mitt val.
Min kropp - mitt val!
Vill jag dela den med halva Sverige så är det ok tills den dag jag säger nej.
Hade jag velat skära av halva mitt lår för att sälja det till en kannibal så ska jag få det.
Här kommer mitt tänk in kring cannabis, sexköp, skolgång, vården, arbeten.. allt.
Det måste vara upp till varje instans att själv se till varje individ!

Och då enligt mig: Varje individ bestämmer själv!
Vill jag avsluta mitt liv så måste det vara upp till mig.
Jag ska kunna göra precis vad jag vill och staten ska bara kunna ge mig exempel på vad de anser vara rätt, för sen sa jag få släppa avgörandet. Målet måste ju vara att jag själv kan bestämma över mig.

Sverige är urtypen för motsatsen.
Här äger staten en till så hög grad att man nu ska ägas från två års ålder då alla ska tryckas in i samma inrättning. Enligt mig är detta fel och Nya Zeealand gör rätt!
Det måste ALLTID vara upp till individen!

Jag har fått igenom denna fråga i moderaterna för många år sedan.
Motvilligt vann jag omröstningen och det skulle skickas vidare för senare återkoppling. Precis som vanligt stannade det där för överheten tar sådana beslut och inga enkla drönare ska peka på något.                                                                                                                                                                                                     
Min kropp - min rätt.
Enligt mig: Inför aktiv dödsjhjälp i Sverige!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ja-till-dodshjalp-nej-till-cannabis-i-nya-zeeland