måndag 16 november 2020

Välkommen hem!

Välkommen hem... nanannananaaa.. välkommen heeeeeemm..
Jag gillar Peter LeMarcs musik oerhört mycket och igår kväll, efter åtskilliga timmar framför datorn och i mobilen så är Medborgerlig Samlings stämma klar.
Jag bara ler!
Jag har verkligen hittat hem! 
Saker som jag arbetat för i motvind i så många år.
Saker som jag har trott att jag var ensam om, de är vi nu många om!
Ett parti fyllt med människor som på eget bevåg arbetar för något de verkligen tror på och jag är så oerhört tacksam för att jag får vara en del i det!
Medborgerlig Samling tror på just dig!
De tror på människan och nedan tänker jag punkta några av de saker som gick igenom:

  • Vi vill ta bort jobbskatteavdraget för att istället arbeta för sänkta skatter generellt.
  • Matkravet för utskänkningstillstånd ska tas bort.
  • Plastpåseskatten ska bort.
  • Biometriska kontroller för personidentifiering.
  • Godkänna privat bruk för självförsvar med pepparspray och tårgasvapen.
  • Införa Magnitskijlag i Sverige (I korthet betyder det att staten kan gå in och beslagta alla tillgångar för någon som är misstänkt för brott mot de mänskliga rättigheterna, vapenhandel eller penningtvätt).
  • Nej till EUs återhämtningsplan.
  • Folkomröstning om EU-utträde.
  • Avkriminalisera sexköp.
  • Avkriminalisera narkotikainnehav för eget bruk.
  • Avskaffa Systembolagets monopol på alkohol.
  • Fängelseplatser i utlandet.
  • Att vi vid inträde till riksdagen utreder aktiv dödshjälp men redan nu tar aktiv ställning för aktiv dödshjälp.
Den sista gruppen har jag försökt få igenom i mitt förra parti utan några större resultat. Aktiv dödshjälp fick jag faktiskt igenom men det förslaget sänktes senare på högre ort. Dessa punkter är dock godkända av Medborgerlig Samling som helhet och kommer vara en del av det som vi ska arbeta för.
Allting kännetecknas av att individen själv ska få ta ansvar!
Precis så som jag anser att det ska vara!

Många trodde att jag skulle gå över till Sverigedemokraterna när jag gick ur moderaterna men de som läst vad jag skrivit kunde vara säkra. Jag är liberal och har alltid varit.
Flummig, frihetstänkande och med en stark tro på individen.
Jag tror att politik ska vara ett kall och inte en avlöning som det idag är för många.
Man väljer helt enkelt att engagera sig för att man vill ha betalt men hela Medborgerlig Samling är ett bevis på att det verkligen finns människor som inte bara tänker på den egna ekonomin.
Vi tänker istället på er allas ekonomi.

Vice ordförande Åsa Tallroth tog upp att EU har blivit som ett kakmonster och jag kan inte annat än att hålla med. Ju mer det får desto mer roffar det åt sig. 
EU är inte vad det skulle vara och nu blir vi ett parti som först och främst säger nej till återhämtningspaketet som innebär kostnader på 750 miljarder Euro, varav svenska skattebetalare ska lägga till 150 miljarder kronor. 
Pengar vi ska ge till Grekland och andra länder som under flera år inte har klarat av sin egen ekonomi.
Vi säger absolut NEJ till detta!

Tre propositioner, 55 motioner och hela tre sakpolitiska program; familjepolitik, narkotikapolitik och försvarspolitik.
En politik för den lilla människan.
För er som bryr sig om vad som verkligen händer, utan att för den delen vilja gynna politiker med höga löner. Medborgerlig Samling; partiet för dig som verkligen vill se en förändring!

Välkomna hem!
Välkommen MED!