fredag 22 januari 2021

Vad är viktigt?

Den dag du blir sjuk, sjuk på riktigt, då finns det bara en enda önskan: Bli frisk!
Ingenting annat kommer att spela någon roll.
På samma sätt har jag en önskan om att människor i gemen skulle ta sig en funderare och verkligen leva på det sätt man lär barnen: 
Behandla alla lika. 
Var en vän.
Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig.
Skilj på sak och person.
Respektera varandra.
Du behöver inte tycka likadant, men du måste respektera att andra inte tänker som du.
Inte gör som du.
Kanske svåra saker för många, men för mig självklart.
Jag har under hela mitt liv umgåtts med människor som inte på något sätt delar mina politiska uppfattningar men vad gör väl det!?
Vi kan väl prata om något annat då!

Hatet som sprider sig i världen gör mig rädd och den makt media har gör mig ännu mer rädd. Ok, så du gillar inte Trump?
Nej, det är fritt fram.
Tyck precis vad du vill om honom, hans familj.
Detsamma med Biden och hans familj.
Så länge du inte känner honom personligen så kan du omöjligt uttala dig om vissa saker.
Du kan självklart säga att det han har gjort är fel, men det blir också det du kan.

Kvinnan som blev skjuten vid Kapitolium i USA, hennes bröder är på tv.
De säger att Trumps tal mördade deras syster.
I min värld dödade systerns beslut henne för mig veterligen var hon inte inlåst på ett boende och omyndigförklarad. Varje individ måste se till sitt eget.

Problemet blir då att människor inte kan skilja på vad som händer och effekten blir nu att USA går i Sveriges fotspår, men i denna sak på fel sätt.
För den som inte vet det så är Trump med i filmen Home Alone, när barnet ber om hjälp. Denna korta scen kommer nu klippas bort ur denna gamla film för att människor reagerar på att Trump ens får existera.
Jag liknar det med Nogger Black, Sitting Bull-glassen och bortklippta scener ut jultimmen på julafton. 
Annika Sörenstam fick på liknande kritik för att hon tagit emot ett pris från honom.
Skämtar man?

Så om hon är duktig på att spela golf och faktiskt får ett pris för det, ska hon då inte ta emot det!?
För att några tycker att den som delar ut priset är en hemsk person?
Oavsett vem som ger henne priset så har hon förtjänat det och att ens kommentera det är enligt mig avundsjuka. 

Så du tycker att någon tänker fel?
Det är ok, men det betyder inte att världen ska stanna upp och radera den personen från ytan.
Saker som trycks undan och göms har nämligen en förmåga att ta sig upp igen och då med en oerhört mycket större kraft.