fredag 25 juni 2021

Älskad av alla!

Jag är populär, omättligt populär.
Det spelar ingen roll om jag skulle gå i en cement och betongstad utan växter så kommer jag hem med fästingar. Var jag än befinner mig så älskar både mygg och knott mig, för att inte tala om bromsar. Bara ljudet av dem ger mig krupp men det spelar ingen roll.
Olika medel eller ljus, oavsett vad jag äter eller gör så älskar de mig.
Varenda litet kryp på en radie av minst tio meter bara älskar mig!
Skönt att vara populär någon gång.
För ett par somrar sedan slutade det med att jag hamnade hos läkaren för jag hade som vulkankratrar över hela ryggen. Efter många om och men så kom man fram till att jag förmodligen hade blivit anfallen av någon form av broms, för tydligen sticker inte de utan de rycker bort huden där de ska äta.
Jag kände ingenting den gången.

Myterna i inslaget säger att mygg drar sig till överviktiga personer.
Jag är visserligen inte pinnsmal längre men överviktig kan jag nog inte anklagas för att vara.
Uppenbarligen har jag mycket värme och koldioxid i min kropp trots att jag inte är så gigantisk.
Jag luktar tydligen smaskigt och helt klart måste det vara min genetik som gör att jag älskas.
De andra myterna slipper jag för sannolikheten att jag skulle bli bränd av en manet är helt obefintlig då jag inte badar och utöver det är jag en av dem som faktiskt aldrig bränner sig.
Vallonblodet gör sig påmint och gör mig istället brun.

Myt nummer ett innebär dock att denna kvällen, som ofta spenderas utomhus, blir katastrof.
Jag blir sönderbiten och ägnar morgondagen åt att plocka fästingar.
Det kunde varit värre!

Sommar!
Midsommar!
Jag håller tummarna för att det blir ett kanonväder och att det inte blåser.
Här blir det grill och umgänge med människorna som vi brukar träffa och jag tittar i kalendern och ser lyckligt att inom två månader är jag tillbaka på jobbet igen!
Jag älskar sommarlovet men det är låååångt för den som är väldigt rastlös som jag.
Vill man ha ramar och rutiner så blir det svårt med en lång ledighet.

Trots mygg och annan ohyra så vill jag önska er allihop en glad midsommar!
Fira den som om den vore den sista och vakna i morgon och känn att allt alltid kunde varit värre.
Om hundra år bryr sig ingen om någonting av det som hände.
Lev nu, dö sen.