tisdag 24 augusti 2021

Tänk vilken tur!

Som jag ser det är alla oskyldiga fram tills de är dömda.
Det måste nämligen vara så systemet ser ut.
Tegnhammar.
Vad som har hänt eller inte vet inte jag, men jag ser att förundersökningen redan är nedlagd.
Hans jobb är dock borta och partikamraterna säger att det är upp till medlemmarna.
Det är detta med att vara dömd av den mediala bödeln.

Jag kan ju bara lägga fram det såhär:
Vilken jäkla tur att han inte skämtade på en bild!
Då blir man nämligen utesluten.
Drev det får man även stå ut med när man som kvinna vägrar att backa och Emma Stjernlöf visar tydligt hur det fungerar. Hon har nu slutat.
Hon fick inte chansen fast att folket ville ha henne på platsen hon valde.

Jag var ett problem då jag aldrig backade från det jag själv tyckte och tänkte. Emma var stark och stod på sig. Tegnhammar kan få folkets stöd igen..
I Karlskrona ställs hela Priden på ände på grund av händelser som samtliga inblandade skyddas ifrån.
Sker det i kärlekens tecken så kanske man klarar sig undan för det är just detta; Folk och fä.

Känn på vinden, fjäska för rätt person och se till att klia rätt rygg så klarar du dig undan med vad som helst. Tänk inte själv och vad du än gör så ifrågasätt inte ledningen.
Kompetens är en bisak om du bara kan le på rätt ställe.

Emma Stjernlöf, min inbjudan står kvar för du är varmt välkommen MED.
Ärliga människor behövs i politiken så låt dem inte knäcka dig!
Vissa får hur många chanser som helst men både du och jag vet att det inte gäller alla och speciellt inte i det partiet. Du är välkommen över precis när du vill.
Partiets politik är rakryggat och partiet i sig är fullt med fantastiska människor som gör detta för viljan att förändra, inte för att klia ryggar på andra tyckare.