lördag 28 augusti 2021

Du tror inte att det är sant!

Mannen har sex med kvinnan.
Hon säger att hon blivit våldtagen och han döms.
Tre år efter den första domen menar mannen att han sov när han förgrep sig på kvinnan och rättegången görs om. Nu frias mannen, för han visste ju inte vad han gjorde.
Detta i sig är absurt!
Det riktigt sjuka är att kvinnan som blivit våldtagen nu blir tvingad att betala 150 000 kronor i skadestånd till våldtäktsmannen. Han har haft sex med henne, men han visste ju inte om det och får därför pengarnan.
Kan man hånas på ett mer förnedrande sätt?

Rättssystemet ska vara på offrets sida.
I och med att rättegången gjordes om så blir plötsligt våldtäktsmannen brottsoffret och ska få pengar för att han har suttit inlåst. Han skyller på sexsomni. 
Åter igen.. jag vet inte om jag ska skratta eller gråta för detta måste vara ett riktigt sjukt skämt!

Jag skrev för ett tag sedan och jämförde med Hasse Aros avsnitt med mördade Cajsa Jonsson. Hennes LIV, alltså alla hennes återstående år som hon skulle fått vara med sin familj, de åren kostade mördaren knappa 40 000 kronor.
Det var vad mamman och systrarna fick för att han dödade deras syster och dotter.

Här har vi då en man som har sex med en kvinna.
Det kan man bevisa då han först dömdes.
Han påstår sedan att han sov och då plötsligt ska kvinnan skylla sig själv. 
Hon ska då betala honom för att han hade sex med henne när hon inte ville.
Han blir offret i denna sjuka värld.

Tror någon att detta fungerar någon annanstans?
"Jaha, så du menar att du tog mig för fortkörning?
- Jag ber om ursäkt men jag mikrosov precis då."
Allt blir absurt!

Först blir kvinnan våldtagen och sedan ska hon förnedras av hela systemet.
Detta är inte sunt någonstans och det måste bli till en ändring!
Jag vill att vi inför det norska systemet för att betala ut skadestånd till offren, de riktiga offren. Våldtäktsmän, dem kunde man kastrerat.

De partier som nu sitter och ojar sig över detta... tänk på att det är de som har bestämt lagarna vi har. De gnäller alltså på sig själv.