onsdag 18 augusti 2021

Ny lag i Sverige?

Frågar ni mig så röstar jag JA.
Självklart ansvarar föräldrarna för vad deras telningar gör.
Kommer man till ett land och barnen inte sköter sig så borde det vara en självklarhet att det drabbar hela familjen. Så länge de inte har sökt hjälp och bevisligen gjort allt för att få sitt barn på rätt köl, så ska hela familjen utvisas.
Hårt kanske, men jag tror det är den enda vägen att gå.

Bulletin rapporterar att danska barnfamiljer vräks efter att ett barn i familjen betett sig illa.
Vad var då det fruktansvärda brottet som ett av barnen gjorde?
Med tanke på att du knappt blir utvisad i Sverige om du gruppvåldtar eller mördar någon så bör brottet vara hemskt. 
Ungdomen hade kastat fyra föremål mot polisen.
Det räckte.
Åtta månaders fängelse, fast att han räknas som barn, och sedan vräks familjen.
De ska vara glada att de får vara kvar i Danmark.

Det är när jag läser sådana här artiklar som jag får hopp om att vi kanske ska återgå till landsgränsen innan 1658. Jag hade hellre tillhört Danmark i detta avseende.
Självklart är föräldrarna ansvariga!

I Sverige gör man tvärtom.
Här kallas män med skägg för barn och det är synd om dem.
Hela deras familjer lär snart hämtas med flyg.
När dessa män sedan begår brott benämns de som barn eller yngre män och när man upptäcker att de har ljugit om sin ålder så får de gigantiska skadeståndsbelopp.
Mamman till killen beklagar sig att de inte har gjort något och att de nu drabbas för att sonen har betett sig illa. Ja, så är det i dessa länderna här i kalla Norden.
Barnen räknas som barn tills den dag de fyller arton år, vilket också betyder att du som förälder är ansvarig för vad denne gör.

Med det regelverk som Danmark har kommer föräldrar blir tvingade att ta det ansvar som de borde ha förstått från början. När ska Sverige ta efter detta!?