torsdag 19 augusti 2021

För det finns skillnader mellan män och kvinnor.

Hen.
Män och kvinnor.
SVT gör nu ett program om skillnaderna mellan just män och kvinnor, varpå så kallade feminister anser att det är fel. De erkänner att det finns biologiska fysiska skillnader, men inte mer.
Det är nämligen bara definitioner för att sätta makt och skapa hierarki.

Jag tänker att SVT faktiskt har rätt för en gångs skull.
Jag anser nämligen att det finns väldigt mycket skillnader mellan män och kvinnor.
Ordet hen använder jag inte, för det är enligt mig en vänsterdefinition på något som faktiskt inte finns.
Du behöver inte bekänna dig till att vara varken man eller kvinna i din känsla, men du är född med ett biologiskt kön. Väljer du att byta det är du inte en hen, utan har gått från man till kvinna eller tvärtom. Inget fel alls i det för jag bryr mig inte om varken hur människor är eller vilka de älskar.

Så finns det då biologiska skillnader?
Förutom de fysiska självklarheterna så anser jag att svaret är ja.
Jag tror att män och kvinnor i grunden fungerar olika och det spelar ingen roll om du plockar väck varenda bil och docka så kommer det ändå vara det som lockar.
Jag har både pojkar och flickor, har arbetat inom skolans område i över femton år och det slår inte fel.
Kör det förbi en traktor så är minst nio av tio av dem som tittar.. pojkar.
Kommer det en kvinna med en bebis för att hämta syskon eller någon annan så är nio av tio som kommer fram och vill titta... flickor.
Är det då fel?
Jag tycker inte det.

Jag räknas som kvinna men har nog aldrig betett mig som en på det sätt som förväntas. Jag är för framfusig, högljudd, påstående och rakt på sak. Jag backar inte ifrån att ta i och göra grovgörat. 
Jag hatar hymleri och hyckleri.
Jag har en åsikt och står för den oavsett vem som ställer frågan, vilket jag även hoppas att alla andra gör. Varför ska man annars tycka något!?

Däremot älskar jag klänningar, kjolar och fina kläder. 
Skor, jag älskar skor!
Jag har en garderob större än ett normalt vardagsrum och det är det sista jag gör varje kväll.
Jag lägger fram vad jag ska ha på mig nästa dag så att allt blir som jag vill ha det.
Smycken i olika former och hade jag kunnat hade jag haft fina naglar med, men att kombinera musicerande med just detta är svårt. 
Det finns självklart män som beter sig såhär, men jag tror det är vanligare att kvinnor gör det.
Spelar det någon roll?
Jag anser att det inte gör det.

När det då blir protester mot ett program som faktiskt vill peka på att det finns skillnader, det tycker jag är märkligt. Vem som helst som inte sitter med skygglappar ser dessa skillnader och de som har barn där en är pojke och en är flicka kan inte missa skillnaden.
Självklart finns det undantag men jag menar att det är betydligt vanligare att det är så här än motsatsen.