tisdag 31 augusti 2021

Det är svårt att vara svensk.

Veckans dagliga inlägg om corona.
Jag vet att jag är tjatig men jag är fortfarande helt säker på att jag tänker rätt i detta. 
Under gårdagen kom nyheterna kring hur fullt det är på intensiven nu igen..
Jag som inte klarar av att bara ta till mig något börjar läsa fakta, och nu har jag läst.
De sista siffrorna jag hittar att läsa är fyra år gamla men de visar att det i Sverige finns strax över 500 intensivvårdsplatser. Varje år är det cirka 45 000 vårdtillfällen vilket innebär att det dagligen, i vanliga fall, är runt 90 personer som befinner sig på intensivvårdsavdelningarna.
Just nu är det 42 personer inlagda för corona på intensiven.
Det bör inte vara ett problem för svensk sjukvård.

Lyssna nu på det översta inlägget.
Vilka är då dessa personer som ligger på IVA?
Jo, det är:
Icke vaccinerade, överviktiga utlandsfödda som varit på semester i hemlandet under sommaren.
Två olika läkare säger samma sak.
Bara detta i sig väcker så många frågetecken.
Hur har de kunnat åka hem när hela världen är stängd?
Om de har flytt hit, varför åker de tillbaka till en otrygg plats?
Artikeln hänvisar till att det är hemskt att de inte har vaccinerat sig.
Jag hade hänvisat till deras övervikt.
Hänvisat till språksvårigheter och det faktum att de varit i sina hemländer!

Artikeln tar upp att de inte har förstått vaccineringen.
Med andra ord menar de att dessa människor som uppenbarligen kan ta sig på semester utomlands och även vända åter trots krav på vaccinering för detta, inte förstår.
Hur kom de ens in i Sverige igen!?
Uppenbarligen är de så intelligenta att de kan ta sig hit, röra på sig, plocka ut bidrag och sedan åka på semester för att sedan komma hem igen.

Samtidigt berättar man att Asllani inte får vara med och spela fotboll just nu för hon har fått corona trots sina två sprutor. Varför skulle hon då vaccinera sig?
Samtidigt släpps en studie som visar att den som varit smittad själv, har mer skydd än den som tar två sprutor. 

I samma anda säger de att dessa personer är ansvariga som tar upp platser för sjukvården. Jag hoppas verkligen att de har samma inställning för överviktiga, människor med diverse ätstörningar, rökare.. listan kan göras lång. Och ALLT får du och jag betala!

För mig är allting mycket märkligt.
Jag förstår det inte.
Sjukdomen du måste testa dig för att veta att du har, och tvingas att vaccinera dig för. 
MEN, vaccinet hjälper inte dig.
Samtidigt kan du åka runt i världen om du är utlandsfödd men om du är född i Sverige ska du ta flera tester och bevisa vem du är för att komma in i landet.
Allting blir absurt.