lördag 21 augusti 2021

Som man gör med barn..

Tjugo år i moderaterna och det kommer ständigt upp nya saker som gör att jag är så oerhört tacksam över Medborgerlig Samling. Åter igen så tangerar nämligen mitt förra parti på det där som borde vara en självklarhet. Moderaterna skulle ju vara frihetstänkarna som tror på den egna individen.
Som anser att varje person själv vet vad som är bäst för den!
Istället bevisar de med tydlighet att det inte längre är så, för precis som vanligt så svansar de efter och hoppas på att de ska få tjäna några billiga poäng. 
Nu, i sista minuten, när corona är på väg bort då de flesta faktiskt har tagit vaccinet.
DÅ kommer man med förslag som är som att slå mot öppna dörrar:
1. Förläng pandemilagen.
2. Vaccinera hela befolkningen.
3. Inför nationella vaccinationspass.

De idiotförklarar alla de smarta människor de lät välkomna 2015 och menar att de behöver extra stöd för att förstå varför de ska vaccineras. Övriga ska tvingas ha ett nationellt vaccinationspass för att får gå på bio, gallerior etc.
Känns det som ett parti för frihet!?
Partiet som tror på just dig?

Jag tror på dig.
Jag tror på att just du kan ta dina egna beslut kring din kropp för så länge vi inte tänker straffa dem som röker, är överviktiga, sockerberoende eller för den delen - har ett vaccinationspass med andra dödligare sjukdomar - så ska vi inte ha något pass på detta heller. 
För mig är det ett direkt hot mot den demokrati och den frihet vi har.
Något som inte har varit inskränkt sedan trettiotalet i Europa.

När staten börjar ta beslut åt dig så är det fel.
De gör det redan i så mycket och partiet som borde stå upp för dig, gör det inte.
Jag vet att den tysta massan där ute inte vill detta för förutom dem som faktiskt inte vill spruta in okända ämnen i sin kropp, så finns det de som inte kan.
De ska inte straffas för detta.

Jag älskar den frihet Sverige har och vill inte på några sätt stoppa den.
Absolut NEJ till någon form av vaccinationspass i Sverige.
Det räcker att de är hysteriska i Europa.
Moderaterna tror vi är barn som inte kan ta egna beslut, men det finns andra som vet att just du kan besluta själv. Där får alla följa MED.