tisdag 14 december 2021

Danmarks exminister i fängelse.

Danmarks tidigare migrationsminister Inger Støjberg döms till fängelse.
Anledningen?
Hon anses ha varit vidrig genom att kräva att de som kom som asylsökande skulle skiljas åt ifall den ena parten var minderårig.
Danmark som brukar ha så rätt i mycket... detta är enligt mig helt fel.
Jag kan inte på något sätt se varför hon skulle få fängelse för detta.

Lagen är lagen.
Självklart.
Min tolkning är dock samma som Ingers.
Är du minderårig och det är artonårsgräns på att gifta sig, så ska du inte heller leva med den som sägs vara din make. Jag hade röstat för detta förslag om det kom här.
Vem ska annars ta parti för dessa flickor om inte systemet gör det!?

Som jag ser det borde detta vara en självklarhet!
Ett barn ska inte vara gift och det måste gälla oavsett var i världen du råkar vara födda.
Tycker man att det är ok så kan man välja att bo i det landet.
Inga andra lagar fungerar på sättet som domen har tolkat denna..
Finns det ett datum, har de gift sig, så finns det. 

Du kan inte köra bil när du är 17 och tro att det är ok.
Skulle du då göra det så kan du ju början.
Lagen måste följas utan inskränkta saker som säger emot det som är.
Är en vuxen människa, oavsett om denne är 19 eller 55 år gammal, gift med och lever med en minderårig - Då ska de släppa och vända hemåt själv.
Svårare än så kan det inte vara.
Danmark var ändå så snälla att de enbart fick olika boenden, vilket enligt mig är väldigt snällt.

Ett bottennapp av Danmarks system.
Stå på dig Inger!