onsdag 1 december 2021

NU har vi en regering!

Då mitt intresse för politik är stort följer jag rapporteringen med nöje. 
En ny regering valdes igår och jag säger grattis!
Grattis till det styre som ni ska ha i ungefär ett år.
Nu statsminister är för första gången en kvinna!
Att Strandhäll är hos kronofogden blev huvudnyheten tillsammans med att en transvestit som är könskorrigerad blir minister.
Politiken ägnade man inte lika mycket tid åt.

Det spelar iofs inte någon stor roll för det blir inga stora skillnader.
De har valt in flera kända namn men även några okända.
Främst kvinnor.
Sammanfattningsvis har vi nu Sveriges yngsta minister.
Sveriges första kvinnliga statsminister.
Sveriges första transvestit som minister!
Tänk vilket lyckogäng!

För mig handlar politik om väldigt mycket annat.
Vi har ett land som håller på att stänga ner för att man anser att det är rätt väg att gå trots att det inte gjort någon skillnad. Fokus läggs istället på detaljer som inte är viktiga.
Frågorna som ställs borde istället handla om politiken.
Många kommer via facket eller SSU.
Vad har de gjort innan?
Är de kompetenta eller helt enkelt bara ytterligare några politiska broilers!?
En vara som Sverige tyvärr har alldeles för mycket av.

Jag kan bara önska lycka till!
Tura att ni inte ska sitta så länge.