lördag 25 december 2021

Vilken är viktigast?

Allt i livet handlar om hur man ser på saker.
För mig är alltid det viktigaste individen och självklart ska man tänka på andra, men antalet som sätter andra före sig själv är få. Det är det normala och har man barn förväntar man sig att dessa alltid ska hamna främst. Tänk tanken att något av barnen blir sjuka eller du själv för den delen.
Vilka krav är ok att sätta på dem som ska vårda dig?
Du har rätt till vård men utöver det?
Kan du begära att din läkare ska vara kristen?
Vara en kvinna?
Ha en viss ålder?
En viss hudfärg?
Du kanske är nazist och din värsta mardröm är att en mörkhyad muslim ska operera dig.
Ska man då tillgodose det kravet?
Nej, jag anser inte att man måste det men man kan ge personen i fråga valet.
"Detta är vad som gäller och tycker du inte om det så kan du avstå".
Det är för mig ett fritt val.

Det fria valet måste dock alltid vara individens.
Om vårdpersonal inte vill vaccinera sig mot corona så anser jag att det är upp till dem.
De behöver inte visa mig ett papper på att de är HIV-fria, inte har hepatit, könsjukdomar eller mässlingen. Det ska nämligen inte spela någon roll då vårdpersonalen skyddar sig.

I Dalarna har man nu satt krav på att alla anställda SKA vara vaccinerade mot corona.
Ett politiskt beslut taget samtidigt som Folkhälsomyndigheten säger att vi ska ta det lite lugnt. Coronapassen har visat sig meningslösa då en vaccination inte garanterar friskhet.
Tester kommer införas istället.
Nu ska vårdpersonalen tvingas eller omplaceras.
Detta är alltså människor som redan har en anställning och som sedan får veta att kraven för deras anställning har ändrats. Jag säger välkommen till diktaturen i det blått ledda Dalarna. 
I Österrike inför man utöver tvånget människor som ska spionera och ange dem som inte är vaccinerade. Jag läser och ser bara en sjuk värld.
Ser man inte likheterna sedan tidigare?

Jag undrar vad Dalarna säger om jag skulle få vård där och jag kräver att få se ett vaccinbevis på mässling, röda hund och påssjukan. Jag vill även se test för hepatit, HIV, AIDS och ebola.
Kan de tillgodose mig det då?
Det de sysslar med är absurt och något helt fruktansvärt.
En "expert" menar att det är samma sak som att kräva körkort från en lastbilschaufför men det anser inte jag. Ett körkort är något där du visar din kunskap om det du ska köra samt att du kan alla reglerna. Det är inget ingrepp i din kropp. 
Vaccinationen för corona säger ingenting mer än att du har tagit minst två sprutor.
Du kan vara sjuk ändå.
MEN, du måste göra ett ingrepp i din kropp för att ta detta vaccin och det verkar som om att de som inte tagit det inte inte heller kan arbeta kvar.
Därmed går det inte att jämföra med andra jobb för den personliga friheten måste vara större än alla andras. Det är inte ebola och dödligheten är extremt låg.
Hade det inte varit för WHOs ändrade restriktioner kring vad som är en pandemi så hade corona räknats som en säsonginfluensa redan från början.

Jag förkastar region Dalarna.
Det är lätt att titta på Österrike och tänka att de är idioter som inför detta.
Tänk på Nürnbergsrättegången.. ingen sa nej.
Alla hoppade bara på kommando. 
Jag vill varken ha tvång eller angiverisystem för jag anser att det är betydligt sjukare än sjukdomen i sig.
Jag anser att allt ska handla om vad individen själv vill.