torsdag 2 december 2021

I de lugnaste vatten..

Socialdemokratiske Eneroth anklagas för att ha tafsat på en kvinna men blir utnämnd till minister. Jag blir inte förvånad och tycker inte att det är något fel i det.
Jag anser nämligen inte att en anklagelse ska kunna bli ett problem då ingen då är dömd.
Sen gäller det oavsett partifärg, kön eller något annat.
Anklagelser brukar nämligen komma väldigt lägligt när någon annan vill ha något.
Ett simpelt sätt att misskreditera någon och senast såg vi det med Hanif Bali.
Ett taktiskt politiskt spel.

Det jag nu reagerar mot är istället att socialdemokrater öppet går ut och kritiserar detta.
För tänk på det.. hur ofta kommer detta partis interna stridigheter ut i offentligheten?
Jag skulle vilja påstå att det är väldigt sällan.
Inte för att jag tror att det är felfritt där, utan för att jag istället är säker på att de är duktiga på att lägga locket på. De styr helt enkelt upp så att det alltid är tystnad.
Andra partier och människor som tycker diskuterar, men de är själv tysta.

NU däremot så har det genom media förts fram en klagan.
De påstår dessutom att de är rädda för repressalier.
De orden visar att de är likadana som moderaterna, fast något bättre på att dölja det.
De där repressalierna.. de kommer nämligen alltid.
Aldrig öppet men underifrån och det visar att den fula värld jag sett i just moderaterna, den finns överallt och jag tycker att det är hemskt.

Samma människor som många gånger är föräldrar eller engagerade i idrottssammanhang eller skolan, de är en person där och en hemma. De lär barnen att man ska vara en bra och rättvis människa men gör sedan tvärtom själv.
Barn gör nämligen som vuxna gör.
Står föräldrarna och gallskriker att domaren är en idiot på fotbollsplanen så kommer barnen göra likadant. Det bör inte vara så märkligt.

Just därför hade det varit spännande att få se partikulturen från insidan även här.
Kan man trampa på människor för att själv ta sig fram, då kan man slå sig i backen på att barnen kommer bli exakt likadana.

Vad Eneroth har gjort har jag ingen aning om, men jag vet att han inte är dömd för något brott.
Oskyldig tills motsatsen är bevisad och för mig gäller det alla.
Vi kan ju se om Expo tar sig an detta med samma frenesi som på högerkanten.