onsdag 11 maj 2022

Osmakligt..

Ska brottet förändras på grund av vem som utför det?
Så ser redan lagen ut.
Den tar nämligen hänsyn till hur gammal du är och vad du har gjort tidigare i ditt liv.
Jag kan ha en viss förståelse för det, men i detta fall så nej.
Jag anser att det är helt rätt att döma dessa ungdomar och förhoppningsvis kan det göra att andra ungdomar tänker till.
Man kan inte vara skyddad i ett helt liv och det kan inte vara speciellt kul att bli dömd för någonting som handlar om pedofili eller barnporr.

Ett nytt "brottsfenomen" är nu att man gömmer barnporr i andra filmer, vilket åter igen klargör hur viktigt det är att aldrig sprida någonting som du inte själv står för.
Två ungdomar döms nu för att de har spridit barnporr.
Detta genom att de delat länkar i sociala medier och i dessa har det funnits barnporr insprängt.
Båda nekar till brott, för de anser inte att de har sett det.

Som jag ser det så välkommen till vuxenvärlden.
Det spelar ingen roll om du är sjutton eller fyrtiosju.
Barn som utsätts för något fruktansvärt ska det inte tas någon hänsyn till alls och det står jag fast vid. Det är upp till var och en att se över vad det är man sprider.

I filmerna som spridits utför en vuxen oralsex på ett barn.
Det må ha varit så att de som spred det inte förstod eller att de såg det som en "kul grej", vilket är ett utbrett fenomen i denna ålderskategori.
Faktum är dock att man får stå sitt kast för som jag ser det ska man se till barnet.
Ett barn blir utsatt och ses som en "kul grej" av andra ungdomar.
Dummare än så kan det inte bli och jag anser att det är helt rätt att dessa killar nu döms.
De må inte ha spridit något med vilje, men de är en del i att brottet fortsätter att sprida sig för som jag ser det tänker jag på exempelvis Kristianstad som så många gånger har haft pedofiler på sina dagis.
Tänk att vara förälder till ett barn som finns med i en "kul" film.
Fruktansvärt.

Det är dags att även ungdomar tänker till över vad det är de sprider.
Barns som utsätts för brott kan aldrig vara ok.