onsdag 18 maj 2022

För din rätt att välja själv!

Vissa frågor behöver man inte beröra mer än vad det redan görs.
Jag ser dock på en värld i förändring och förundras över att den hela tiden snurrar vidare.
De sista åren snurrar den dock nästan baklänges och jag kan för mitt liv inte förstå varför vissa människor måste lägga sig i hur andra gör.

Abort.
En fråga som inte är så kontroversiell i Sverige.
SD som enda parti som vill försämra rätten, väljer att lägga den frågan i bakgrunden.
Den anses nämligen inte vara så viktig att man slår sig blodig för den.
Frågan i sig blir dock en symbol för det konservativa som vi kan se framför oss.
En konservativ värld där några människors tyckande blir alla andras lag.
I USA tänker man nämligen tvärtom.

Jag är i grunden helt emot abort, så kan vi klargöra det.
Jag anser att är man tillräckligt vuxen för att ha sex så är man också tillräckligt gammal för att ta ansvar för det som sker. Jag tycker dock inte att barn ska födas fram hur som helst och många gånger kanske det är bäst för barnet att aldrig finnas tid.
Att stoppa det hela innan det utsätts för en massa lidande. Det innebär inte att alla andra måste göra som jag tänker.
Oavsett, så tänker jag att kvinnan och mannen bär ansvaret och därför också ska få bestämma över det själv. Min grundtanke är nämligen den, att INGA barn ska födas oönskade.
Det borde få vara en rättighet.

Att då genomföra en abort, det anser jag vara upp till den som sitter i sitsen och det som sker är fruktansvärt oroväckande. De konservativa krafterna förhindrar nämligen inte bara abort hos dem som är emot aborter, utan även för dem som tycker att det är deras egna val.
Det innebär i förlängningen en tillbakagång med cirka hundra år.
Vill verkligen någon ha det så?

Anser man att det finns för många aborter så kan man börja med att informera i skolorna.
I samhället. Information om när och hur ett barn blir till.
Att det nu blir som i USA, där vissa delstater förbjuder det medan andra godkänner det, kommer endast leda till att de med pengar åker till en delstat där det är godkänt.
De utan pengar stannar och föder barnet.
Är det dessa människor och de barn man anser som kommer bli framtiden?

Abort ska inte vara en statlig eller regional fråga.
Det är alla människors rättighet att bestämma själv över.
Din kropp - ditt val.
Inte någon annans.
Måtte det blåsa in lite vett.