tisdag 20 december 2022

Känner ni tystnaden?

Likt en korrumperad film visar det sig att den högsta ledningen inom EU har tagit emot mutor. Mutor för att människor och länder ska få som de vill i specifika frågor.
Det blev en dags uppståndelse.
Vad hände sen?
Ingenting.

Media, och även EU enligt mig, väljer att tysta ner någonting som borde vara i topp på varenda nyhet i hela västvärlden. Korrumperat!
Det som vi alla betalar miljarder för är korrumperat!
Så vad händer nu?
Någon person plockas bort.
Försvinner problemet?
Min gissning är ett klart nej.
Det enda som händer är att omvärlden tystnar.
Någon offras för att ytan ska bli stilla, men under den?
Hur ser det ut där?

Att jag är negativ till det som är EU idag är ingen hemlighet.
Jag var från början positiv men har så sakta ändrat mig.
EU är för stort och har nu blivit en överstat som plötsligt tar skatt från alla medlemsländer.
Åtminstone Sverige, för vi betalar miljarder varje år.

Jag tror på fria gränser och fri handel.
Jag tycker att det i grunden är bra, men när det är så att det blir för stort, med för mycket pengar inblandat.. då är det inte längre rätt.

Det räcker att titta på en liten kommun som Sölvesborg så ser vi vad pengar och makt gör med människor. Tänk då en överstat med alla sina medlemsländer. Tror verkligen någon att detta är bra i längden?
Jag tror det inte.
Det finns inga stora imperium som har fungerat över tid för desto större de blir, desto skörare blir de. Jag har jämfört det med imperiet i Star Wars tidigare men jag känner fortfarande likadant. 
Det kommer inte hålla och vilka kommer då klara sig bäst?