torsdag 22 december 2022

Massvis har corona!

Det må vara jag som är korkad men jag förstår inte.
Många har alltså corona?
Jag kan överhuvudtaget inte förstå varför man fortsätter att testa sig.
Corona är ingen dödlig sjukdom utan en influensa, vilket det har varit i princip från början. Hade inte media schasat upp detta till ofantliga höjder så hade ingen brytt sig.

För det kommer dithän.. vem säger att detta är farligt?
Jo, de som tjänar på det.

Så det är en ny covidvåg på väg?
Spelar det någon roll?
Det man missar att rapportera är nämligen att det inte är så många dödligt sjuka, för när man insåg att dödligheten inte var värre än en vanlig säsongsinfluensa så började man skriva om spridning istället.
SPRIDNINGEN är stor!
Ok.
Spridningen av cancer är desto större, men bryr sig någon?
Reklamen säger att var tredje person får någon form av cancer, men alla människor kommer nära det då de flesta har en vän eller en anhörig.

Jag har skrivit om detta innan och hänvisar till detta klipp: https://www.youtube.com/watch?v=AH4d7AZdXiU
Det bästa som sänts och det innan det blev tabu.
Detta handlar dock om svininfluensan men svaret är detsamma.
Vad är egentligen en pandemi?
2009 ändrades definitionen.
Corona hade alltså inte varit en pandemi om den kommit 2008 och frågar ni mig så är det enkelt: Money talks.

De som nu fortsätter att jaga om detta är de som antingen har något att tjäna på det ekonomiskt, eller de som måste driva hysterin vidare för att själv stå i bättre dager.