onsdag 4 september 2024

Är det värt risken?

Jag tror på varje individs rätt att tänka själv.
Varje persons rätt att ta egna beslut, men det betyder inte att det alltid blir rätt.
Jag är uppvuxen med att jag är fin som jag är och barnen får höra samma sak.
Man måste inte förändra någonting eller se ut som ett ideal, för om alla fåglar som sjöng i skogen var näktergalar hade det inte blivit bra.
Är du fin som du är?
Jag tycker att du är det.

Ett utseende förändras med åren.
Det är en period när barnen tappar tänder och kroppen växer på ett varsitt håll.
Det rättar till sig i tonåren och uppåt.
Varje individ blir sitt eget perfekta jag.
I detta finns det de som ändå väljer att göra om sig.

Läppar, bröst, kindben, midja, ögon, fett.. allt kan opereras och förändras.
Alla ska se perfekta ut.
I några år iallafall, för sedan måste det göras om.
Åldern ska botas med restylan och botox.
Inga rynkor ska finnas!
Christinas mamma vill varna alla.
Christina gjorde nämligen en bröstoperation och blev med den cp-skadad.
Hon kan inte längre prata.
Hon kan inte göra någonting alls utan behöver assistenter dygnet runt.
En söt tjej vars liv fick en katastrofal vändning då hon ville följa de ideal som redan då var rätt.
Alla ska se ut som en Barbie och vara perfekta.

Jag är inte perfekt.
Långt ifrån, men jag är jag.
Jag ska åldras i den takt som är och jag tänker varken skämmas eller förändra någonting i det. Förändrar jag saker så är nämligen inte jag jag längre.
Lär barn att de är perfekta som de är!
De behöver inte förändra någonting för just de är perfekta för den person de är.

Lyssna på Christinas mamma!