lördag 7 september 2024

Kommer du att överleva?

Staten ska nu börja bunkra mat igen.
Något som de inte har gjort på väldigt många år.
Situationen i världen ser dock ut sådan att de känner att de måste.
Klarar du dig om det blir krig!?

Jag har sedan många år varit med i Civilförsvarsförbundet av den enkla anledning att jag tycker att det är viktigt. Jag har inte tid att engagera mig men anser att alla borde ha lite koll.
Jag har ett lager som gör att jag vet att vi kommer att klara oss om någonting händer.
Här finns allt som behövs för att vi ska klara oss i den tid som är sagd.
Jag litar nämligen inte på att varken kommunen eller staten tar det ansvar de är satta att ha, om det värsta skulle ske.

När nu staten ska börja lagra mat så berättar de att det inte kommer att vara all mat.
Det är inte så svårt att räkna ut för de flesta förstår att konserver är bäst.
De håller längre än annan mat.
De frågar även en man som har levt på denna mat och han berättar att det kanske inte är den bästa men att det går att överleva på.

Vad har du då hemma?
Du ska ha vatten för minst tre dygn.
Det är alltså vatten som är på flaska eller dunk.
Du ska även ha konserver för att ni ska klara er och i detta är bönor det bästa.
Frysen kommer gå sönder om strömmen försvinner och då behöver du en jordkällare.

Vi lever i ett samhälle där vi måste ha ström och internet.
Utan det så är det inte så mycket som fungerar och många hade upplevt kaos på ett nytt sätt.
Minns hur det var när sophämtarna vägrade att hämta skräpet under ett par sommarveckor i Stockholm.. tänk om de då inte heller kan hämta dem.
Storstäderna kommer vara en fullständig katastrof på någon vecka.

Undrar du vad du behöver ha hemma om du inte litar på din kommun eller staten?
Länk finns nederst.