torsdag 5 september 2024

Nu samlas gamarna.

Tobias Billström väljer nu att lämna sina poster.
För den som inte har varit inne i den politiska världen är det nog svårt att förstå hur snabbt saker kan hända. Billström var länge en av dem jag höll högst och på topp stod han när han faktiskt gick ut och kritiserade Reinfeldts katastrofala politik.
Då fick han sluta tillfälligt och pudla.
Be om ursäkt och sluta existera om han inte helt enkelt höll tyst och gjorde som alla andra moderater och rätade sig i ledet. Det gick till slut.
Där tappade jag mitt förtroende för honom.
De lyckades köpa honom till slut för det där med pengar.. det är magiskt.
Alla kan köpas.

Uppenbarligen gick det inte längre!
Ryktena går om att det är en konflikt mellan Kristersson och Billström.
Jag är inte förvånad.
Kristerssons ryggrad är gjord av gelé och har alltid varit.
Mannen som höll med Reinfeldt men plötsligt ändrade sig när han kunde klättra i partiet.
Jag minns för jag var i det.
Jag var en av dem som sa som Billström och sedan jagades för varenda sak.
Trots det, så är i princip alla förslag jag lade fram då, moderaternas politik idag.
De vill bara inte att människor ska tänka själv utan idéen måste komma från rätt ynkrygg.

Det som nu verkar ha hänt är att Billström inte längre klarar av att bli tillsagd.
Han vill inte vara en nickedocka längre!
Nickedockor gör som andra säger.
I helgen var jag inom Sverigedemokraternas festival och sa hej till folk.
På kvällen hade jag flera trevliga samtal med en före detta socialdemokratisk riksdagspolitiker.
Jag är så trygg i vad jag tycker och tänker, så jag räds inte andra människor och deras idéer. 
Jag är MED och väldigt glad att jag hittade det partiet.
Problemet inom moderaterna är dock just detta.
De vill inte höra åsikter för de anser själv att de vet allting.
Det kommer ett papper från toppen där det står vad just du som medlem ska tycka och göra.
Fan ta dig om du inte följer det!
Jag fick känna av det flera gånger.

Det som händer nu är inte att partikamraterna sörjer över kamraten med den nyfunna ryggraden, utan de startar intrigerna över vem som ska ha hans post.
Likt hyenor.
Den som blir ny utrikesminister har garanterat redan ett finger med i spelet och statsministern, ja, han är förmodligen den värsta. Hans beslut gäller i ett sådant här skede och han har för länge sedan bevisat sin inkompetens och brist på egna idéer.