lördag 3 december 2011

Irish Pitch hos Peje i radio Kronoberg

Idag har Irish Pitch varit och spelat live hos Peje i radio Kronoberg i dennes After Workprogram och jag är grymt imponerad hur bra han kunde tima allt han gjorde! Vi spelade Fairy Tale of New York och Shores of Bottany Bay och det gick lysande. Träffade även andra artister då vi var fyra grupper som var där. Syster Sol var helt klart den starkast lysande stjärnan och hade jag bott närmre Växjö hade jag helt klart stannant där och lyssnat på henne ikväll. Ja ha alltid älskat reagge och efter att ha sett The Fugees i Köpenhamn för många år sedan var jag såld men Syster Sol visade verkligen va hon kunde, vilken röst! Dansbandet Sannex som varit med i Dansbandskampen var även de med och det märks när folk är musikaliska, de kan spela med i allt. Linda Sundkvist var också med och även hon kunde sjunga bra. Bara jag av damerna som har en förmåga att sjunga på svengelska, kraxigt och på listerdialekt me men, det får de överleva!