tisdag 29 maj 2012

Fringe

Då jag aldrig tittar på tv, inga program passar med de tider jag kan tänka mig att sitta framför burken, så köper jag serier. Jag jagar på internet och beställer oftast hem serier från USA eller Kanada. Den serie jag ser nu köptes dock i Sverige och den går idag fredagskvällar vid midnatt. Inte sedan Arkiv X har jag blivit så fäst vid en serie. Fringe handlar om Olivia som är FBI-agent och som till sin hjälp har mångfifflaren Peter och dennes pappa Walter som medhjälpare. Walter är vetenskapsman och har suttit inlåst större delen av sitt liv på mentalsjukhus vilket gör att Peter får ansvara för honom. Serien påminner om Arkiv X med både en röd tråd genom allt och fristående avsnitt. Inte nog med att Joshua Jackson som spelar Peter är snygg att se på så sitter jag på nålar när jag ser det. Övernaturliga, paranormala händelser och parallella universum gör att jag längtar till jag sett alla avsnitt. Jag hoppas att de aldrig slutar med detta program! Inte nog med att serien är klockren så följer den utvecklingen. Det går att följa @Fringe på twitter :) i Sverige har tre säsonger utkommit men det finns fyra. Jag förstår inte varför inte detta program går på bästa sändningstid.