lördag 19 maj 2012

Ibrahim Baylan och lärarutbildningen

Innan idag satt jag och lyssnade på radion och en intervju med Ibrahim Baylan som är socialdemokrat och deras person som pratar om skolfrågor. Vinner de nästa val tänker de ändra på lärarutbildning. Upplysningsvis var det de som totalförstörde både lärarutbildningen och skolan. Jag gick deras lärarutbildning i Kristianstad och upplevde den som helt otroligt kass. Helt värdelös! Samma år jag tog examen gjordes det en utredning eller undersökning som visade att lärarutbildningen. I Kristianstad var tredje bäst i Sverige. Hjälp! Hur såg de andra ut då? Hade jag varit rektor eller ansvarig för att anställa en lärare som gått denna utbildning hade jag krävt att få se hur de fungerade för de som inte har sunt förnuft klarar inte jobba efter denna. Vi fick inte lära oss någonting viktigt. Det är så lätt att tycka saker. Man ska inte kasta sten i glashus.