tisdag 15 maj 2012

Nordiska utvisningar

Mycket kan man tycka om sina grannländer på gott och ont. Jag älskar Sverige och tycker att vi är bra på de flesta sätt. Danmark kan dock vara snäppet tuffare många gånger. De utsivar alla nordiska medborgare som inte kan försörja sig själv. Vid första tanken tänker jag att fy vad tufft. Vid den andra tanken tänker jag att varför inte? Varför ska ett land ställa upp och vara snälla när någon inte tillför landet något? Jag tycker inte att det är helt schysst att bara slänga ut någon och jag vet inte vilka regler som gäller i Danmark för att bli dansk medborgare, för jag antar att de inte utvisar de egna medborgarna, men jag kan tycka att reglerna är ok. Kommer man till Danmark och vet från början vad premisserna är för att stanna i landet så har man en ärlig chans med en gång att följa landets regler. Ta seden dit du kommer. I Danmark försöjer man sig själv.