torsdag 24 maj 2012

När ingen annan ser av Duncan Fairhurst

Jag läser väldigt mycket i perioder. Denna bok lästes förra veckan och är en självbiografi av Duncan som blivit utsatt för en pedofil, sin egen pappa. Den handlar om hela hans liv från fyra års ålder upp till vuxen och hur människor runt honom reagerat när de fått veta. Hans berättelser om sitt självmordsförsök och hur rättsväsendet fungerat. Hans drogmissbruk och hur han tog sig ur det. Jag tycker om att läsa många olika sorters böcker men just böcker som handlar om detta ämne tycker jag är bra att läsa för min yrkeskategori. En lärare kan göra skillnad om denne reagerar. Oftast har man på känn väldigt snabbt om något inte stämmer. Det gäller bara att våga anmäla. Jag tycker detta är en bra bok och den gick snabbt att läsa. Jag blir rädd när jag tänker på att detta kanske händer barn här i mitt Hällevik. Resten av Sverige, i världen. Usch.