torsdag 24 maj 2012

Hot mot förtroendevalda och denna gång Jimmie Åkesson

Jag blir så förbannad när jag hör på radion att Jimmie anmält en rappare för hot på twitter. Jag blir då inte arg på Jimmie utan rapparen. Vem tror han att han är som har en rätt att få hota någon som enbart uttrycker sin politiska viljeinriktning? Vi har ett demokratiskt val i Sverige och Sverige vill ha Sverigedemokraterna med Jimmie Åkesson i spetsen. Basta. Jag bryr mig inte om vad man tyckere om honom eller någon annan inom något parti men ingen ska ha rätt att hota någon som uttrycker sin åsikt. Det är grundläggande för demokratin! Denne rappare som nu uttalat hot mot Jimmie måste anse sig ha en rätt att hota det han själv inte står för. Sjukt! Han är garanterat en sådan fegis som skulle gå med ansiktsskydd och skrika och kasta saker i ett demonstrationståg. Alla människor har rätt till sin åsikt men där går gränsen! Man behöver inte hålla med alla och vi är olika och har olika åsikter, MEN, jag skulle dö för din rätt att uttrycka dem. Vill rapparen göra något åt det problem han ser så kan han engagera sig politiskt och föra fram sin åsikt genom det partiet. Så gör alla andra som inte har för avsikt att ändra andras åsikter med hjälp av hot och spikpotatis.