torsdag 17 maj 2012

Israel och Palestina vs barnprogram

Vad man än tycker. Vilken sida man än står på så tycker jag att Sveriges radio och tv är skyldiga att sända oberoende program om allting. De ska inte ha en åsikt. Jag vet att de flesta journalister är röda och driver sina ideer men jag tycker att detta är fel. Förra helgen var det ett barnprogram som handlade om två palestinska barn och muren mellan Israel och Palestina. Min åsikt om vad som är rätt och fel är helt ovidkommande i detta. Barnprogrammet hade gjorts av en författer som hade skrivit den efter ett besök i Palestina. Nu väntar jag på att få höra barnprogrammet som handlar om Israeliska barn. Det är fruktansvärt i min värld att det vi i Sverige blir tvingade att betala för, för fram propaganda för det de tycker är rätt i denna konflikt. För mig är det helt sjukt att de krigar där nere. För mig är det det som är det viktiga att föra fram och inte att färga barnprogram. Jag hoppas det kommer ett barnprogram som handlar om Israel med.