torsdag 24 maj 2012

Helt sjukt!

För ett par månaders sedan dog min gamlamoster. Jag kommer inte skriva hennes namn med hänsyn mot mormor och om någon annan blir störd. Vi har aldrig umgåtts överdrivet mycket utan när hon hälsat på mormor, då hon prompt vägrade att ta emot besök i sitt hem i Skåne. Hon skaffade sig Facebook och gjorde sig känd som den med hatten som tror att hon kan allting. Hon var besserwisser ut i fingerspetsarna. Hon kunde allt, la sig i allt och berättade sedan per telefon att det var tur hon fanns så att folk fick veta hur saker och ting låg till. Jag har alltid tyckt hon var konstig. Bara en sådan sak att man låter sig själv uppnå en vikt över 150 kilo visar mig att man har väldigt dålig karaktär. Förra året när vi fick ringa polisen så de fick bryta sig in i hennes lägenhet och hon låg livlös, samtalet räddade garanterat hennes liv den gången, så skällde hon ut mormor hur hon kunde göra så mot henne. Anledningen är att hon hade det värre hemma hos sig än hur man ser att de har det i programmet Extrema Samlare. Hon samlade på allt och varken tak, väggar eller golv (förutom gången in till fåtöljen) syntes. Hon var en aktiv socialdemokrat sedan många år tillbaka och en av Sveriges första kvinnliga poliser. Hon hade inga barn då hon tyckte barn är äckliga. Egentligen är det bara synd om henne. Hon har ägnat tre år på facebook åt att rätta andra människor och berättat hur de ska leva sina liv och när min mamma och moster nu får lägga all sin lediga tid för att rensa väck hennes skit (en lägenhet, två förråd och ett garage fast hon inte hade bil) går det upp för oss alla att hon äger ingenting. Hon har blivit totalt sol och vårad av en Olle Jönsson. Hon har betalt hans räkningar, bilar, allt. Hon har papper på allt sparat i pärmar. Olle har inte hört av sig en gång men berättar för folk att han har saker hos hennes som visar att han äger saker ingen hittar. Hon äger bland annat en dumper. Vad skulle hon med den till? Ryktet säger att denna man lever så och går i konkurs med jämna mellanrum och hon har varit så otroligt korkad och gått med på detta. Hon som visste bättre än alla andra. Det är skrattretande. Jag önskar hon levde så man kunde ställt henne mot väggen med detta. Det är ingen som bryr sig om något arv för vi klarar oss alla bra ändå men att vi ska gå in och betala för att rensa väck hennes mög och upptäcka att hon har stora skulder då hon tog lån i sitt namn till honom är sjukt. Det kostar oss pengar att hon som levde i den socialdemokratiska solidaritetens tecken är sjuk. Grymt solidariskt. Hon var sjuk. Hade jag skrivit ut allt som hittats i hennes lägenhet hade folk skrikit rakt ut. Det enda positiva som kommit ut ur detta är att att alla pennor som hittats där, och det är många, har jag fått med mig till skolan och eleverna blev jätteglada för dem.