måndag 28 maj 2012

Underåriga på facebook

Idag har det diskuterats att 33 procent av nioåringarna i Karlshamn har facebook fast att det är trettonårsgräns på det. Jag tycker allting är hur man väljer att se på det. Föräldrarna ska ansvara att de inte gör något dumt så det borde inte vara något problem men utöver det tycker jag att det är helt ok. Använder de facebook tränar de sig väldigt mycket på att skriva, läsa och kommunicera även om det är via internet. Framtiden kanske helt enkelt ser ut så! Nu kopplar jag inte ihop nästa mening med nioåringar utan med hur tiden går framåt. Förr satte man in kontaktannonser, idag använder vi internet. Jag ser inget fel i det. Lär istället eleverna/barnen hur man får bete sig på internet för jag ser det som ett större problem än att de sitter på facebook. Sitter de inte på facebook sitter de på youtube och min gissning är att det förmodligen dyker upp mer skräp där.