tisdag 8 maj 2012

Vett och etikett

Vissa saker ska man aldrig behöva säga. Vissa saker är så självklara att man får en mindre chock när man inser att inte alla andra människor tänker och gör likadant! Man spottar inte på golvet inomhus. Man går inte in med skor när man kommer hem till någon. Man säger till sitt barn när det gör fel. Munnen ska vara stängd när man äter. Man kan säga vad man tycker men det kallas att prata skit när man inte vågar säg det till personen ifråga. Prata skit kan även innebära skriva skit och gör man det är man i mina ögon inte så smart. Jag har många gånger uttryckt mig om personer och vad jag tycker men att om och om igen skriva om samma person blir fel. Man gör inte så. Vissa saker är alltid svårt att säga men man får göra sitt bästa. Nu flummar jag runt igen. Jag upphör aldrig över att förvånas över vissa saker iallafall.