måndag 1 september 2014

Att leva som man lär åter igen.

Läckande lastbil levererade miljöpartiets valstuga. Schysst.
Förvånande?
Nej.

Miljöpartiet har aldrig levt som de lär om ni frågar mig. De är det parti som hycklar mest. Deras förre språkrör körde runt i ens stor bensinslukande bil. Bara det faktum att de har bil fast att de ska tänka på miljön.
Det faktum att de flyger, fast att de vill minska antalet flygplatser och höja skatten för allt som rullar.

nyheteridag.se
Att alla vi på landet är beroende av bilen funderar de inte över.
Att alla vi på landet inte har råd att köpa en elbil eller en miljöbil, det tänker de inte på.
Sannolikheten att vi sen skulle ha råd med en, när miljöpartiet har höjt skatten för att ta sig till jobbet så pass att det inte lönar sig, det har de inte tänkt på. Hur ska vi då kunna betala el/miljöbilen?
Vad har hänt med detta att man ska leva som man lär?
För mig är det viktigt.

Min största skräck inför valet är att miljöpartiet ska bli större och få mer att bestämma över. Min stora skräck är att de ska börja sätta punkter och styra den andra röran de tänker dela makten med. Jag må inte alltid vara glad med allt min regering har gjort, men alternativet är en katastrof för hela Sverige och främst oss som inte bor i innerstan.
De vill slå sönder allt jag tror på.
De vill ta bort valfriheten för alla som tycker att de kan ta rätt beslut själv.
De tycker att de vet bäst med allt gällande ditt liv.

Bara det faktum att vi inte vet vilka som kommer samarbeta i denna kant.
Blir det rött, väldigt rött, rödgrönt, rödgröntrosa?
För mig är alternativet blått.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19372717.ab