lördag 13 september 2014

Vård när den är som bäst!

Lämnad i sin egen avföring. Tre dagar i sträck.
Säkert ett privatägt bolag med stora vinstintressen..
Nej.
Det var ett kommunalt bolag.

Artikel berättar att Carema tidigare höll i äldreboendet som togs över i kommunal regi då det inte fungerade. Enligt de boende har det bara blivit värre och värre sedan kommunen tog över men varför skulle media skriva om det?
En artikel kom det om detta boende.
aftonbladet.se
Inte mer.
Hur många tror att det hade varit verkligheten om det var ett privatägt bolag som gjort dessa fadäser?
Jag tror det verkligen inte. Det hade nämligen inte gynnat den linje svensk media har.

Tror jag att det är bättre på privata boenden?
Nej. Det är inte det frågan handlar om.
Jag bryr mig, personligen, inte om ett äldreboende är i kommunal eller privat regi.
Jag bryr mig inte om de går med vinst eller förlust.
Det viktiga för mig är att de som ska bo där själv får välja.
De ska få ha chansen att avgöra om de vill bo där eller inte och där kommer LOV in.
Lagen om valfrihet.
DU eller dina anhöriga ska få bestämma vart du ska bo när du blir äldre.
Är du inte nöjd ska du ha samma möjlighet att byta boende som du har i valet av vårdcentral, skola eller förskola. Det är för mig en självklarhet.
Jag tror att du som enskild människa vet bättre än politikerna.
Gillar du inte vinster i väldfärden?
Välj då ett kommunalt alternativ för vi vill inte tvinga dig till något av dem.

Vad tror du?
Vet du eller din familj vad som är bäst för dig?
Valet är egentligen väldigt enkelt: vill du ha större inflytande över ditt eget liv?
Välj ett blått alternativ.
Vill du bli styrd av andra som anser att de vet bäst?
Då röstar du rödgrönt.

Valet är DITT.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/99-aring-lamnades-i-avforing