tisdag 9 september 2014

Heeeja Janne!

Förakt mot journalister.. nähä.
Varför skulle någon tycka och tänka så?

Janne Josefsson har nu varit ute och kritiserat igen.
thetravelhack.com
Inte vem som helst heller, utan sina egna.
Han kritiserar att var tionde journalist bor i Södermalm och om de då klarar att vara opartiska.
Tack Janne!
Vi på landet är inte förvånade över att så många bor i stan,
det är nämligen den enda anledningen till att de är så gröna.
Ingen vettig människa på landet kan rösta på ett parti som i princip vill förbjuda människor att leva utanför betongstaden. Det parti som värnar om miljön vill att alla ska bo i en djungel av grått i olika nyanser. Hemskt.

För mig säger det sunda förnuftet att man blir färgad av sin omgivning.
Jag anser inte det vara något konstigt.
Varför skulle inte det gälla journalister?
De har dessutom en oerhörd makt och precis som artikeln säger har de egna spalter de kan försvara sig med. De kallar därefter Josefsson för allt möjligt.

Han har aldrig varit min favorit och när han fick stora journalistpriset tyckte jag att det var hyckleri i maxformat. Sedan dess känns det dock som om han har börjat vakna upp och nu istället betydligt mer ser vad de flesta människor gör och tycker istället för mediavärlden.
Den fina mediavärlden som skyddar sina egna ryggar.
Denna fina värld som inte dömt någon journalist för något övertramp alls på hur många år som helst. Gissningsvis för att de dömer varandra och att det inte är någon utomstående som tar besluten.

Jag kan inte annat än att hylla Josefsson för att han nu går emot sina egna.
Jag tror inte att journalister klarar att vara opartiska och jag anser det bra att även de blir granskade ibland. De borde, i mitt tycke, bli det oftare.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/journalistkritik