söndag 28 september 2014

Obehagligt.

Nazister har tagit sig in i kommunerna.
Mycket obehagligt om ni frågar mig.

Det finns extremhöger och det finns extremvänster. För mig är de båda så långt ut i kanterna att de går ihop och för mig spelar det ingen roll vilken av falangerna de tillhör, de är en katastrof båda två.
sverigesradio.se
En högt uppsatt man i Svenskarnas parti har lyckats ta sig in i Ludvikas kommunfullmäktige genom ett mandat för sverigedemokraterna. Det fungerar nämligen så att man får skriva vilket namn man vill på en valsedel. Helt krasst kunde alltså XX antal människor, jag vet inte hur många som behövs här, skrivit mitt namn på en valsedel för Fi så hade jag kommit in på deras mandat.
Jag hade inte behövt vara medlem för dem, jag kommer in ändå.

Jag anser, när vi nu står inför detta faktum, att reglerna bör ses över. Det bör inte gå att skriva in någon på en lapp om denne inte tillhör partiet i fråga. Jag är fullt medveten om att det är demokrati men anser ändå att det bör ses över.
Sverige har alltså fått in nynazister och även i mitt län fick svenskarnas parti några röster.
För mig är det helt obegripligt.
Hur kan man hata människor man aldrig träffat?
Man kan inte dra alla över en kant.

Det ska bli intressant att se hur denne man sköter sin plats.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/gavledala/nazist-i-kommunfullmaktige-i-ludvika