tisdag 13 december 2016

Vilken man.

Trots att både Kinberg Batra och Borg har gått ut och berättat att de ångrar den förda politiken som Moderaterna har haft går den förre statsministern själv ut och säger att den var korrekt.

Jag har varit Moderat sedan de tidiga tonåren och har under alla år aldrig haft en tanke på att det partiet inte är det rätta för mig. Jag tror på den enskilde individen, att människor kan själv och att vi ska hjälpa så mycket människor vi kan. Den stora skillnaden mellan mig och honom är dock att jag anser att systemet ska fungera innan människor kan komma hit.
Det mest logiska är att dra rören innan du gjuter plattan, att ha bostäder innan du säger till människor att flytta hit samt att ha ett fungerande skolsystem samt anvisningssystem för de människor som kan väntas komma. Barn ska inte under några premisser åsidosättas och människor som kommer hit ska från dag ett veta vilka regler som gäller i vårt land och lagen borde se till att minsta brott när du är här leder till en omedelbar utvisning, oavsett vad ditt hemland tycker om att få hem dig.
svt.se

När talet om de öppna hjärtanen sändes på tv skrek jag rakt ut.
Det var redan så tydligt för mig som inte bodde i innerstans Stockholm att det inte skulle fungera då det redan började hopas problem kring de människor som redan hade kommit.
Gick det att säga någonting?
Nej, den som sa att det inte var bra blev kallad rasist.
När jag skrev om att språktest borde vara obligatoriskt för ett medborgarskap då var jag en rasist utan hjärta.
När jag ansåg att kunskapsprov om vad exempelvis kristendomen innebär i Sverige, då var jag en rasist.
Allt började egentligen med att jag skrev om att jag aldrig skulle stödja böneutrop i Sverige då jag anser att det inte främjar religionsfriheten då människor som kan ha flytt just islam plötsligt ska bli tvingade att lyssna på det i Sverige. För mig är inte det religionsfrihet då människors egna tro inte måste visas alla andra. Då fick jag veta att kyrkklockor minsann också var religiösa och störde.
Skillnaden, som jag ser den, är dock att vi på pappret är ett kristet land sedan över tusen år tillbaka och har exempelvis hela skolsystemet uppbyggt på just detta.
Vi ska inte förändra någonting för att någon annan kan ta illa vid sig då de faktiskt har valt att flytta just hit. Skillnaden mellan att skrika ut religiösa påbud, oavsett språk, kan inte heller jämföras med en klocka som ringer.
Jag fick minsann inte heller musicera med människor som inte delade mina åsikter och att ta en spelning för ett parti som är demokratiskt valt, det gick inte.
Att spela i det årliga förstamajtåget var dock ok.

Under flera år har allt som har kunnat misstolkas, just misstolkats.
Allt för i slutänden komma fram till att jag är en rasist.
Alla som har sagt emot är rasister!
Alla som har ifrågasatt är rasister!
Plötsligt var det ok att den helt fantastiska vänsterrörelsen Expo hackade människor identiteter för att hänga ut dem för offentlig avrättning trots att de inte var dömda för något.
Trots att de förmodligen aldrig hade blivit dömda för det.
De slappa dock något straff för allt skedde för skvallerpressens lösnummer.

Efter många år när hela Sverige snart går på knäna, när skjutvapen och knivar plötsligt är lika vanligt som tafsandet och gruppvåldtäkterna, då börjar till och med de röda förstå. När människor som ljuger om sin ålder, kör bil utan körkort och plötsligt har åttio människor skrivna på sin adress, då började toppskiktet reagera och till slut backa.
Men mannen som stod bakom denna katastrof, han höjer stolt sitt huvud och anser att han har rätt.
Hans tal fick mig att tvivla på om jag var Moderat.
Hans tal orsakade ett katastrofval för partiet jag företräder och efterdyningarna är så starka så att det än idag är svårt att få människor att lyssna. Vi är ju ändå så verklighetsfrånvända.

Det är skönt att det äntligen har börjat vända men mannen som under många år styrde Sverige så bra, han är för stolt för att erkänna att hans misstag kostar Sverige massvis än idag.
Måtte gränsen fortsatt vara stängd så att landet har ett chans att behandla de människor som är här på ett bra sätt.
Det är stort att erkänna sina misstag.
Större än att fortsätta ljuga.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/reinfeldt-angrar-inte-asylpolitik