lördag 3 december 2016

Ett humant lidande.

Halsen avskuren utan bedövning.
Det gör inget.
Såvida det inte råkar vara någons hund eller katt, kanske häst, för då..
Kor, får och grisar bryr sig inte så många om.
svt.se

Jag skulle inte benämna mig själv som en djurmänniska.
Jag tycker det är rätt obehagligt med pälsdjur och måste tvätta händerna så fort jag rört något sådant. Det städas mycket här ändå men tanken på hur här hade sett ut med en hund.. usch.
Då ska vi inte ens lägga in vad det kostar att köpa den eller att få den till att bli mätt varje dag.
Självklart är det upp till var och en!
Här har vi akvariefiskar och en papegoja vilket får räcka.
Jag skulle dock aldrig vilja att några djur led i onödan!

Jag har inte vågat titta på filmen i länken för bilderna räckte.
Jag tycker det är fruktansvärt att man kan behandla ett liv på detta sättet och för mig tyder det på sämre människor. Ok, du arbetar som slaktare men du kan vara human.
Du behöver inte tillåta att djuret lider.

Jag har levt både som vegan och vegetarian men har aldrig haft några åsikter om de som väljer att äta kött. Det är nämligen upp till var och en. Det är den fria viljan som ska styra.
Att djuren ska lida när de ska avlivas är dock inte ok.

Jag är emot både halal och kosherslakt. Jag anser att det borde totalförbjudas då det inte ser djurets bästa i den bisarra situation de befinner sig i. Att slå och sparka djur är också helt fel och borde straffas. Det spelar ingen roll att de ska avlivas och styckas, de ska dö så "humant" det går.
Kan man som människa inte se det, borde man inte få ha detta yrke.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/slaktbilderna-skakar-frankrike-nu-foreslas-overvakning