måndag 26 mars 2018

As time goes by..

I oktober för sex år sedan skrev jag texten som följer underst.
Den resulterade i vad som för vilken normal människa som helst skulle kallas för terror. Jag fick påpälsning från mitt eget parti och politikerna i Botkyrka ansåg mig vara fruktansvärd.
Jag var exemplet på en rasist som inte förstod kultur.
Kvällstidningarna började ringa halv sju på morgnarna och slutade inte förrän sent på kvällarna.
SVT blev arga när jag vägrade låta dem filma på mitt arbete och betedde sig högst olämpligt.

Det har gått snart sex år.
Uppenbarligen är det så långt före jag har legat för idag är inte detta längre tabu.
Idag är detta en godkänd tanke och jag har nu publicerat inlägget igen.
Jag blev ombedd att ta bort det för det stod inte för de Moderata värderingarna. Många anklagade mig för att vara Sverigedemokrat, för de tyckte att jag hade rätt.
Idag anser i princip alla partier att det är rätt.
Ebba Busch Thor står öppet för att det är fel och härom dagen svängde till och med socialdemokraterna och erkände att det finns något som heter svenska värderingar.
Den som påstod detta innan var hemsk.

Det är lätt att känna sig bitter och så känner jag mig många gånger.
Jag föraktar människor som inte står för vad de tycker och som inte har ryggrad nog att förklara sin ståndpunkt. Människor som sitter i riksdagen utan att någonsin säga emot, precis som om riksdagsarbetet innebär att du inte längre får tänka och tycka själv.
För mig är det hyckleri att vända kappan och inte be om ursäkt.
Hyckleri att se ner på människor den ena stunden för att i nästa tvärvända för att Stockholm nu säger att det är ok. Hyckleri att människor som har förstört Sverige inte tvingas stå för det.
De borde bli betalningsskyldiga i en livstid för de beslut de tagit som inneburit gigantiska kostnader för Sverige, i mänskligt lidande och i längre köer till allting.

Vårt land byggs av människor som tagit sig till makten genom falskspel och som uppenbarligen ljugit för att få ha den position de tagit sig till.
För många år sedan kontaktade jag riks och ifrågasatte ordningen, att min uppfattning var att desto mer falsk och lögnaktig du var, desto högre upp tog du dig i samhället.
De sa att det inte stämde men min uppfattning sex år senare är att det i högsta grad är sanningen.
Jag är inte en av dem. Jag vägrar trampa på andra människor för att ta mig fram för min karma är viktigare än en eventuell position mina tio minuter i rampljuset.
Jag lever ett liv denna gång och det ska jag leva på ett bra sätt med bra värderingar.

Texten nedan är den jag blev bannad för 2012:

svd.se
Sociala medier är fantastiska på att upplysa människor när det är något som någon inte tycker om. I ett inlägg läste jag nyligen om att Botkyrka kommun i höst kommer ta ställning till om de ska ha böneutrop eller inte. Samhällsbyggnadsnämnden i Botkyrka röstade för att det skulle införas böneutrop. Kommunen har socialdemokratiskt styre.
Anledningen till att de röstade för var att de tycker att Botkyrka är en
interkulturell kommun. Minaretet ligger i Fittja.

JAG tänker såhär. Varför fly/flytta till ett nytt land där du får en ny chans till ett bra liv, och sedan vilja att det ska vara som i sitt hemland?
Alla de som nu inte tillhör islam och som inte är intresserade av att lyssna på böneutropen. Hur ska de då känna sig? Hur behandlas de?
I Sverige är vi kristna. Vi har inga böneutrop.
Varför ska någon tvingas på en religion som de inte är intresserad av?
Varför ska vi ta hänsyn till alla istället för att bara vara stolta över vilka vi är och hur vi är?
Jag kan i en sådan här fråga undra vem religionsfriheten är till för. Den som vill utöva den eller de som inte vill höra?

Jag anser mig inte vara troende på något sätt men jag kan gå i kyrkan när det är något speciellt.
Självklart får alla ha sin tro. Jag bryr mig inte vilken Gud någon tror på.
Minaret och böneutrop är dock i mina ögon inget för Sverige.

Vid varje skolavslutning är vi i skolan i kyrkan. Likadant vid jul och varje gång får eleverna som inte tillhör kristendomen frågan om de vill sitta kvar i skolan eller följa med. För några år sedan var det en flicka som tillhörde islam som skulle följa med till kyrkan och för att det inte skulle bli någon missuppfattning frågade jag henne extra om hon verkligen skulle med och om hennes föräldrar tyckte det var ok. Hon berättade då att hennes föräldrar tyckte det var självklart att hon skulle följa med till kyrkan för tron satt enligt dem inte i vilken byggnad de befann sig i utan den satt i hjärtat.
Vilken fantastisk inställning. Jag kan inte se att de någonsin kommer ha ett problem att komma in i vårt samhälle.

Schweiz har förbjudit minaret och det har diskuterats i Danmark.
Jag älskar alla människor men jag kan inte se varför vi måste anpassa oss hela tiden.
Tron sitter i hjärtat och inte i vilken byggnad du är i.
Den som sedan säger någonting kallas rasist.
Visst är vi för demokrati och relgionsfrihet men jag anser inte detta tillhöra dessa ämnen.
Jag är väldigt liberal i många frågor men denna är jag det helt klart inte i.
Den som kommer hit ska anpassa sig till vårt samhälle lika självklart som jag skulle anpassat mig till deras om jag flytt/flyttat dit enligt min mening. Ta seden dit du kommer.