tisdag 13 mars 2018

Välkommen Hertiginnan av Blekinge!

Monarkin är för mig något av det finaste Sverige har.
Något vi ska vara glada och stolta över.
Något vi kan visa upp och skryta om i hela världen!

Sist nu har Blekinge, mitt fina hemmalän, fått en hertiginna och jag tycker att det är så roligt!
Detta kan om något få människor att se vårt fina län och kanske i framtiden tror inte människor utifrån att vi är från Skåne.
svt.se

Prinsessan Adrienne Josephine Alice, hertiginna av Blekinge.
Många anser att monarkin är förlegad och något hemskt för de som ingår i kungafamiljen.
Jag kallar det för avundsjuka.
Monarkin är idag inte vad den var förr och skulle de absolut inte vilja ha med detta att göra i framtiden så behöver de inte. Det finns inga restriktioner för vad de får göra med sina liv mer än att människor alltid kommer veta vilka de är. Om de vill det.

Monarkin är för mig en enorm reklampelare som sprider sitt ljus över världen.
Den må vara förlegad men jag är rätt gammaldags i den frågan.
Jag tycker om att vi har ett kungahus som gör så bra reklam för sig som vår gör!

De andra som klagar brukar prata om pengar.
Med tanke på vad allting i vårt land kostar bör inte någon ha några problem med de summor som kungafamiljen får och det arbete de får göra för de pengarna.
Jag har inga bekymmer alls med det.

Var jag än har rest i världen så är Sveriges kungafamilj något människor känner till och det i positiva ordalag. För mig är det en självklarhet att det ska få fortsätta vara så.

Ett stor grattis till dottern och barnbarnet!
Och ett extra stort grattis till Blekinge som har fått en hertiginna!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nu-avslojas-prinsessans-namn