lördag 10 mars 2018

"Minderåriga"

Gruppvåldtagen. Grov gruppvåldtäkt.
De orden räcker. Straffet borde vara kännbart. Riktigt kännbart men nej.
Pojkarna var minderåriga och inga straff kan därför ges.
svt.se

Sverige en rent krasst ett sk*tland att råka ut för något i.
Den enda gången du kan känna dig skyddad är om du är förövaren och inte har fyllt arton.
Du räknas då som ett barn.
Tänk att en kvinna får hela sitt liv förstört.
All trygghet är borta och inte en utan sju ungdomar har sett till att det blev så.
Ingen av dem kommer få känna av lagens "långa" arm.

Det är ju egentligen synd om dem.
Den stora frågan bör bli varför detta sker så pass ofta nu.
Vad har förändrats i Sverige som gör att män här har tappat respekten för det motsatta könet?
Vad är det som gör att barn, de är under femton år, klarar av att våldta en kvinna?
Mig veterligen hände det inte en enda större gruppvåldtäkt i min närhet under hela min uppväxt.
Våldtäkter, ja det fanns säkert men inte där sju personer gav sig på en.

Jag var till och med i Malmö och festade som tonåring utan att märka av någonting.
Jag hade aldrig åkt dit idag och jag skulle aldrig godkänna att barn åkte dit.
Anledningen är väldigt enkel: För många respekterar inte dem som tjejer.
För många ser på dem som en ägodel som man inte behöver bry sig om.

Kvinnan ska behöva lyssna och sitta med i rättegången.
Öga mot öga med sina förövare och se dem skratta åt att det är hon som är äcklig när det är de som har betett sig illa. Förövarna går fortfarande på högstadiet.

Jag är så djupt tacksam över att vi bor på landet.
Här händer saker med men det är på sin höjd småhyss.
Man buskör med bilar, a-traktorer och mopeder.
Alla vet vilka alla är och när det händer något kan alla hjälpas åt.
Jag kan inte tänka mig att en grupp på sju pojkar skulle välja att gruppvåldta någon här.
SJU! Tänk att man kan vara sju individer och fungera likadant.
Det är helt absurt.

Min uppfattning är klar och föräldrarna till dessa barn bör tillsammans med barnen ta sig någon annanstans för deras uppfattning om hur man beter sig mot x-kromosomer fungerar inte i detta samhället.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fyra-minderariga-anhallna-efter-valdtakt-i-malmo
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tva-pojkar-begars-haktade-for-gruppvaldtakt