lördag 9 mars 2019

För alla män i Sverige.

2010-talet kommer bli känt i historien som tiden då alla skulle vara perfekta.
Alla kvinnor skulle helst vara opererade och fixade perfekt, men enbart prata om vikten av sig själv och sin egen kvinnlighet. Kvinnor kan!
Tiden då kvinnans ord blev viktigare än lagen.
För så ser jag på det.
svt.se

För mig spelar det ingen roll om du är man eller kvinna.
Du är en person oberoende av vad du väljer att kalla dig eller vad du föds som.
Martin Timell dömdes för att han var man.
Man och kändis i tv.

Till saken hör att jag inte känner honom och för mig personligen spelar det ingen roll.
Det jag skrek mig hes om var det faktum att han dömdes av media innan det ens blev en rättegång.
Timell fick offra sitt jobb, sin karriär och sin familj på grund av att en kvinna sa saker.
Saker som han sedan blev friad ifrån.

Det är fullt möjligt att allt var sant.
Det vet inte jag.
Jag tycker dock att det är absurt att en person kan förstöra en annan persons liv genom påståenden.
Anklagelser.

Timell stämmer nu Tv4 för att de sa upp hans kontrakt och jag tycker att an gör helt rätt.
Det är för mig sjukt att en liten mobb med media kan sätta agendan för vad som är rätt och fel.
Metoo var enligt mig trams och det står jag för,

Jag vill att det ska vara jämlikt i Sverige.
Om man får röra någon annan eller inte regleras i lagen och där behövs inte metoo, där behövs bevis och fakta. Jag tror Timell vinner detta.

Tänk er att det var din son, din bror, man eller sambo som blev anklagad och fick springa gatlopp.
Kvinnor klagar på att det inte finns tillräckligt många inom vissa områden, men jag påstår att vi har en oerhörd makt inom andra.

Jag tror på Sveriges lag och den ska avgöra om en person blir dömd eller inte.

https://www.svt.se/kultur/martin-timell-stammer-tv4-for-avtalsbrott-och-fortal